Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب: داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست

روز اول نوروز آن‌قدر فرصت وجود ندارد که آدم غرق خواندن کتاب شود ولی این دلیل نمی‌شود که برای روز اول پیشنهاد کتاب نداشته باشیم. برای خواندن این پیشنهاد فقط به 10دقیقه زمان نیاز دارید؛ مثلا پیش از آماده شدن سبزی‌پلو با ماهی یا وقتی انگشت‌های‌تان از تایپ کردن تبریک سال نو روی صفحه گوشی خسته شد، خلاصه فقط 10دقیقه و در هر گوشه‌ای که شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. «داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست» را بخوانید. این نمایشنامه که ماتئی ویسنی‌یک (نویسنده رومانیایی) آن را در سال1996 نوشت، بارها در ایران تجدیدچاپ شده و در تمام پایگاه‌های مجازی فروش کتاب هم در دسترس است. پیدایش کنید، 10دقیقه وقت بگذارید و از اوقات باقی‌مانده روزتان لذت ببرید.

موسیقی: زنده شدن خاطره‌های بهاری با صدای فرهاد

شعرهای کلاسیک و ترانه‌های مدرن فراوانی درباره بهار و عید وجود دارند. از برگ اول تقویم سال جدید تا تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون پر از بهاریه‌هایی است که هر سال و هر سال و هر سال تکرار می‌شوند. بااین همه، اگر قرار باشد یکی از این تکراری‌ها را انتخاب کنیم، دوباره «بوی عیدی، بوی توپ» با صدای فرهاد خودش را تحمیل می‌کند. حسن این ترانه این است که آدم را به خاطرات دور و شیرین برمی‌‎گرداند. بوی کاغذ رنگی، بوی تند ماهی‌دودی وسط سفره نو، بوی یاس جانماز ترمه مادربزرگ... با این خاطره‌ها روز اول سال جدید را سر می‌کنیم.

سرگرمی: سال جدید را با نجوم آغاز کنید ،عبور  یک  سیارک از نزدیکی زمین 

بسیار هیجان‌انگیز است؛ در نخستین روز از آخرین سال قرن 14خورشیدی، ساعت 19و 33دقیقه شامگاه یکشنبه، نخستین روز از نوروز سال 1400، سیارک 231937و یا FO322001 از 5برابر فاصله‌ ماه تا زمین، از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد و در کمترین فاصله با کره خاکی ما، حدود 2میلیون کیلومتر فاصله خواهد داشت که در ابعاد نجومی چنین فواصلی کوتاه به‌حساب می‌آید. این سیارک تا 31سال پس از سال 1400، از نزدیکی زمین عبور نخواهد کرد. خبر خوب برای رصدکنندگان این است که سرعت این جرم که حدود 35کیلومتر بر ثانیه است (123هزار و 887کیلومتر در ساعت) حتی از سرعت مداری زمین به گرد خورشید سریع‌تر (سرعت گردش زمین به دور خورشید 30کیلومتر بر ثانیه) است و آنچنان سریع این جرم در آسمان جابه‌جا می‌شود که رصدگران با تلسکوپ قادر به تشخیص جابه‌جایی آن از مقابل ستارگان خواهند بود.

تقویم: پیشنهادی برای روز جهانی سندروم داون

امروز به‌عنوان نخستین روز سال 1400مناسبت‌های زیادی دارد. از برگزاری نخستین روز جهانی زمین در سال 1970گرفته تا تولد مشاهیری مانند یوهان سباستین باخاما، روز جهانی سندروم داون هم با امروز مصادف شده است. شاید بد نباشد سری به کافه دانتیسم در نزدیکی دریاچه خلیج‌فارس و جنب بام‌لند بزنید. البته اگر پروتکل‌های کرونایی اجازه می‌دهند. این کافه توسط افراد مبتلا به اوتیسم و سندروم داون اداره می‌شود و فضایی شاد و روشن دارد. اگر نتوانستید، دست‌کم فیلم «شاهین کره بادام‌زمینی» را تماشا کنید؛ فیلمی ساده با بازی جوانی مبتلا به سندروم داون درباره زندگی.
 

فیلم: کمال‌الملک؛ گزینه‌ای برای روز اول تعطیلات

اولین فیلم اکران شده از علی حاتمی در سال‌های بعد از انقلاب، حال و هوایی متناسب با نوروز دارد. «کمال‌الملک» یکی از فیلم‌هایی است که علی حاتمی در وقفه‌های میان تولید سریال «هزاردستان» کارگردانی کرد. فیلم روایت زندگی کمال‌الملک نقاش برجسته ایرانی است و حاتمی به سیاق همیشگی‌اش تاریخ را با تخیل و قصه تاخت زده است. جدای از حال و هوای نوستالوژیک فیلم، آنچه آن را به اثری قابل‌توصیه برای نخستین روز سال تبدیل کرده، سکانس معروف تحویل سال در دربار ناصرالدین‌شاه است؛ جایی که سنت‌گرایی به‌عنوان دغدغه همیشگی حاتمی، مجموعه‌ای به یاد ماندنی از لحظه تحویل سال می‌آفریند. تحویل سال۱۳۱۳قمری با حضور عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز در مقابل دوربین مهرداد فخیمی، نمونه کاملی است از سینمای مطلوب علی حاتمی.

فضای مجازی: ایده‌ای برای تبریک سال نو از راه دور

حتی سخت‌گیرترین پدر و مادرها هم برابر نوه‌ها مثل خرمالوی رسیده نرم می‌شوند. محدودیت‌های زمانه کرونا، رسم دید و بازدیدهای نوروزی را تغییر داده و ممکن است در نوروز امسال هم کار عاقلانه، ملاقات نکردن با افراد پا به سن گذاشته باشد. در همین دوران کرونا، ساختن ویدئوهای کوتاه برای تبریک تولد و مناسبت‌های خانوادگی باب شد. الان می‌توانیم در روز اول نوروز 1400 از این امکان برای خوشحال کردن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها استفاده کنیم. کافی است یک نفر در خانواده مسئولیت جمع‌آوری ویدئوهای تبریک سال نوه‌ها به پدربزرگ و مادربزرگ را بر عهده بگیرد. به این ترتیب آنها در لحظه تحویل سال ویدئویی دریافت می‌کنند که در آن تمام نوه‌هایشان سال جدید را تبریک می‌گویند؛ عیدی مناسبی به‌نظر می‌رسد.

کد خبر 590622 برچسب‌ها نوروز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوروز سندروم داون کمال الملک نخستین روز تحویل سال سال جدید روز اول سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نوار غزه؛  در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه شرایط بیماران وخیم است. بسیاری از بیماران برای درمان باید به خارج نوار غزه منتقل شوند. اما در نتیجه ادامه تهاجم مستمر اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، امکان انتقال آن‌ها به خارج این منطقه برای عمل جراحی وجود ندارد. به علت ضعف امکانات و کمبود دارو، امکان اجرای عمل جراحی نیز در داخل نوار غزه وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

- مادر کودک فلسطینی 
- پدر کودک فلسطینی 

 

 

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • کمال: نظری در مورد حذف پرسپولیس ندارم
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه