Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۹ تعداد حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان ۱۵ درصد کاهش یافت.

سرهنگ رضا کریم نژاد، روز شنبه  افزود: در این مدت میزان حوادث رانندگی منجر به جراحت ۱۸ درصد و تصادف منجر به خسارت نیز حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین فراوانی حوادث رانندگی را در سال ۹۹ به ترتیب مربوط به راه ارتباطی اهر - تبریز با حدود ۱۲ درصد، تبریز - آذرشهر ۱۰ درصد و تبریز - بستان آباد ۹ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۲ درصد از عوامل مرگ و میر جاده‌ای در استان ناشی از تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و استفاده از تلفن همراه در رانندگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی با درخواست از رانندگان برای رعایت مقررات رانندگی و نکات ایمنی، گفت: تسهیل و ارتقای ایمنی در عبور و مرور، برخورد با متخلفان منجر به حادثه از جمله افرادی که امنیت و آسایش سایر رانندگان را به مخاطره می اندازند در دستور کار پلیس راه قرار داشته و در این راستا با متخلفان برخورد می شود.

سرهنگ کریم نژاد، ادامه داد: پلیس راه استان در طول اجرای طرح نوروزی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده و در این راستا علاوه بر برخورد با تخلفات، از رانندگانی که به قانون احترام بگذارند نیز قدردانی می کند.

وی یادآوری کرد: در تعطیلات نوروزی از رانندگان انتظار می رود با صبر و حوصله و رعایت کامل قوانین در جاده‌ها رفت و آمد کنند تا خدای نکرده با حوادث دلخراش جاده‌ای در طول این تعطیلات مواجه نشویم.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون در این استان شهرستان‌های سراب و عجب شیر در وضعیت نارنجی بوده و جاده های این شهرستان ها دارای محدودیت عبور و مرور است و ورود به داخل این شهرها ممنوع بوده و دوربین‌های ثبت تخلف در داخل شهر اعمال قانون خواهند کرد.

سرهنگ کریم نژاد، با بیان اینکه در سایر شهرستان های استان محدودیت تردد وجود ندارد، افزود: مسافران و گردشگران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ترددهای غیرضروری خوددادری کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید رضا اسدنژاد اظهار کرد: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی گفت: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

کد خبر 6087555

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال