Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس پورمیدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه حدود ۲ هزار تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود که نشان دهنده ارتقای جایگاه صنعت شیلات در استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: قم در زمینه‌های مختلف آبزی پروری از تولید ماهیان پرورشی تا ماهیان زینتی و همچنین خاویاری فعال است و بهره‌برداران بسیاری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمیدانی افزود: رشد صنعت شیلات قم درسال‌های اخیر چشمگیر است و در آینده نزدیک این استان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید ماهی تیلاپیا در سطح کشور فعالیت خواهد کرد.

او ادامه داد: در زمینه تولید خاویار و ماهیان خاویاری نیز قم سرآمد است و سالانه بیش از ۱۴۰کیلوگرم خاویار و ۶۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در این استان تولید می‌شود.

پورمیدانی گفت: پرورش انواع ماهیان خوراکی در استخر‌های مجهز استان جریان دارد و به دنبال فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف این محصولات ارزشمند در سبد غذایی شهروندان هستیم.

او بیان کرد: تولید ماهیان زینتی از دیگر بخش‌هایی است که طی سال‌های اخیر در قم رشد قابل‌توجهی داشته و بسیاری از علاقه‌مندان در این زمینه به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

پورمیدانی ادامه داد: به‌منظور تحقق شعار جهش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی قم از حضور سرمایه‌گذاران برای فعالیت در صنعت شیلات استان و صنایع تبدیلی و غذایی وابسته به آن استقبال و حمایت می‌کنیم.

 محمدرضا طاهری مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: راهبرد ایجاد مراکز فرآوری و توسعه بازار فروش آبزیان در قم را به منظور ارتقا سلامت غذایی مردم دنبال می‌کنیم.

 طاهری، بیان کرد: هم‌اکنون بازار مرکزی ماهی گذرخان با داشتن غرفه‌های متعدد عرضه‌کننده انواع آبزیان در کنار تعداد ۳۵ مرکز عرضه آبزیان تازه و ماهی زنده در قم فعال است.

او افزود: همچنین سه مرکز الگو سازی شده عرضه و طبخ آبزیان به منظور ارتقا استفاده از محصولات دریایی در سبد غذایی مردم با مجوز سازمان شیلات ایران در شهر قم، ایجاد شده‌است.

طاهری ادامه داد: اختصاص ناحیه شیلاتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم برای تسهیل سرمایه‌گذاری در زمینه احداث واحد‌های فرآوری آبزیان نیز از جمله برنامه‌های موثر برای گسترش استفاده از محصولات دریایی و بازار فروش آن در استان بوده است.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: درحال حاضر سه واحد تولیدی صاحب نام تجاری موفق در زمینه فرآوری، بسته‌بندی و کنسرو ماهی با ظرفیت تولید سالانه بیش از هفت هزار تن محصول در قم فعال است و به دنبال گسترش روز افزون این مراکز هستیم.

طاهری بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی حوزه شیلات در قم از جمله موارد مورد توجه بخش خصوصی طی سال‌های اخیر بوده است که با حمایت مسئولان استان و تسهیلات درنظر گرفته شده مسیر رو به رشدی را طی می‌کند.

محمدرضا عطایی مدیر شیلات جهاد کشاورزی شهرستان قم نیز گفت: صنعت پرورش آبزیان قم در سال‌های اخیر رو به گسترش است و دستاورد‌های اقتصادی مهمی برای استان به دنبال خواهد داشت.

عطایی، افزود: تولید آبزیان در قم نقش موثری در تامین نیاز مردم استان به غذا‌های دریایی و رونق کسب و کار در این بخش داشته است.
او ادامه داد: همچنین قم به توانایی تولید ماهیان خاویاری و صادرات آن رسیده است که این موضوع دستاوردی بزرگ برای استان به شمار می‌آید.

عطایی گفت: موفقیت در زمینه تولید ماهیان زینتی و سرمایه گذاری در این بخش برای توسعه کسب و کار‌های مرتبط با آن از دیگر دستاورد‌های استان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی شهرستان قم در ادامه با اشاره به آماده شدن بستر‌های مورد نیاز برای پرورش ماهیان متناسب با شرایط اقلیمی قم، گفت: این مساله می‌تواند موجب پویایی هرچه بیشتر صنعت آبزی پروری در سطح استان باشد.

عطایی بیان کرد: پرورش آبزیان در قم با استفاده از استخر‌های مجهز و جدیدترین روش‌ها صورت می‌گیرد و به همین دلیل این صنعت می‌تواند ارزش افزوده اقتصادی مناسبی را برای بهره برداران ایجاد کند.

تولید آبزیان در قم اعم از ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری، تیلاپیا و ماهی سفید در حدود ۲۵۰ باب استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی صورت می‌گیرد.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قم آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی قم تولید ماهیان سرمایه گذاری آبزیان در قم سال های اخیر مدیر شیلات تولید ماهی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پسنده در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای را روی زنجیره بررسی، تحقق و تفحص را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که 2 زنجیره سبز و آبی مورد بررسی و تحقق قرار گرفته است، ادامه داد: در زنجیره سبز یعنی کشاورزی ارکان‌های اصلی از جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، شهرک‌های کشاورزی و ... حضور دارند که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در زنجیره آبی (آبز‌پروری) نیز شیلات، اتحادیه آبزیان،‌ شهرک‌های کشاورزی،‌ سازمان تحقیقات شیلات و ... حضور دارند.  بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. در بخش زنجیره آبی 800 و در بخش زنجیره سبز 2200 طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد