Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، غلامرضا مهرجو، فرماندار گناوه در نشست ستاد مقابله با کرونا روستا‌های بخش مرکزی شهرستان گناوه بیان کرد: بر اساس آخرین رنگبندی شهر‌های کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان گناوه به رنگ نارنجی اعلام شده است که با توجه به عادی انگاری‌های اخیر این تغییر رنگ قابل پیش‌بینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ظرفیت مراکز درمانی شهرستان محدود است بنابر این تا رسیدن به مرحله ایمنی و واکسیناسیون عمومی همچنان تنها راه مقابله با شیوع این ویروس رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی است.

فرماندار گناوه گفت: در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان همواره تلاش و تاکید ما بر این بوده است که به سمتی که مجبور به تعطیلی کسب و کارو معیشت مردم شویم پیش نرود و زندگی عادی مردم به واسطه رعایت نکردن عده‌ کمی که رعایت موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند مختل نشود.

مهرجو گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده تا نیمه اول بهمن میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان گناوه ۴۲ درصد بود که در هفته گذشته به ۳۶ درصد کاهش یافته است که این امر نشان می‌دهد عادی انگاری صورت گرفته است.

او عنوان کرد: گردش و زنجیره انتقال ویروس درحال حاضر در درون خانوادگی است و باید در شهر، روستا و خانواده‌ها با جدیت ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه در وضعیت نارنجی شهرستان گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل و نظارت‌ها بر گروه‌های ۱ و ۲ تشدید شده است بیان کرد: در سطح شهرستان علاوه بر شهر گناوه چند روستای بزرگ نیز در معرض خطرجدی شیوع این ویروس قرار دارند و کمترین رعایت موازین بهداشتی را دارند.

مهرجو گفت: توجه به سلامت مردم در اولویت حاکمیت قرار دارد و مصوبات ستاد مقابله با کرونا به منزله قانون است و هیچ کس نباید از آن تخطی کند.

او تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور و ستاد استانی مصوبات و دستوراتی برای اجرا از سوی شورا‌ها و دهیاران به آن‌ها تکلیف کرده‌اند و دهیاران به عنوان یکی از پایه‌های مدیریتی در سطح روستا موظف و مکلف هستند با همه حوزه‌ها به ویژه بهداشت و درمان در زمینه مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه شهرداری‌های گناوه و بندرریگ در همکاری با ستاد مقابله با کرونا و اجرای برنامه‌ها به خوبی عمل کرده‌اند بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های ملی دهیاران در مقابله با کرونا است و باید با تشکیل یک تیم کاری با همکاری بهورزان، نخبگان محلی، مردم روستا‌ها در این رابطه با جدیت عمل کنند.

بیشتر بخوانید

به گناوه سفر نکنید

مهرجو ادامه داد: دهیاران به عنوان خط مقدم مدیریت روستا‌ها مکلف هستند در زمینه مقابله با کرونا ضمن همکاری همه جانبه با شبکه بهداشت و درمان شیوه‌ها و روش‌های ابتکاری و تبلیغاتی در پیشگیری از شیوع کرونا برنامه ریزی و اجرا کنند.

او عنوان کرد: در حال حاضر اولویت در مقابله با کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و رعایت این ضوابط، برپا نکردن چادر در سواحل در روستا‌های ساحلی، پیشگیری از دوره همی‌ها، تشییع جنازه‌ها، مراسم‌های ختم باید مد نظر دهیاران باشد.

فرماندار گناوه ادامه داد: ملاک و معیار ارزیابی دهیاران نمونه برای ارسال به وزارت کشور، اقدامات آن‌ها در حوزه مقابله با کرونا است و عملکرد‌های دیگر در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا زنجیره کرونا شیوع کرونا وضعیت نارنجی عادی انگاری ستاد مقابله با کرونا فرماندار گناوه روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد