Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در میانمار گفت: انتظار زیادی از سازمان ملل، از همه اعضا، می‌رود. ما در شرایط فعلی همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و هنوز هم ناامیدی در بین مردم وجود دارد که جامعه بین‌المللی تا امروز اقدامات لازم و جدی انجام نداده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کودتا، سالها پیشرفت آهسته به سوی دموکراسی در میانمار  را که به مدت پنج دهه تحت حاکمیت شدید نظامی، انزوای بین‌المللی و تحریم‌ها بود را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ژنرال‌ها قدرت خود را کمتر می‌کردند  و اوج آن به قدرت رسیدن آنگ سان سوچی پس از انتخابات ۲۰۱۵ بود ، جامعه بین‌المللی با لغو بیشتر تحریم‌ها و سرمایه گذاری به این کشور  پاسخ دادند. 

اما کودتای اخیر همه چیز را متوقف کرد و اکنون جامعه بین‌الملل در صدد اقدامات تنبیهی علیه کودتاگران است. گرفتن تأیید شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم یا استقرار نیروهای حافظ صلح یک مبارزه دشوار است. به این دلیل که نیاز به حمایت یا رای ممتنع چین ، یکی از اعضای دارای حق وتو شورای امنیت دارد که خود را دوست میانمار می‌نامد و سیاستی مخالف با تحریم ها دارد. سازمان ملل همچنین به آسه آن به عنوان قدرت منطقه‌ای برای پیشگامی در تلاش برای پایان دادن به بحران نگاه کرده است.

رئیس جمهور اندونزی ، جوکو ویدودو ، رهبر بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا ، خواستار توقف فوری خشونت‌ها شد و خواستار اجلاس سران آسه آن در مورد کودتا شد.

آسه آن ، که در حال حاضر به ریاست برونئی اداره می‌شود ، در توافق بر سر اقدام قابل توجهی علیه میانمار با اختلافات داخلی روبرو است.

اندرو کرکوود، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در میانمار گفت حداقل ۲۱۱ نفر در هفت هفته از زمان تسخیر ارتش کشته شده‌اند ، از جمله حداقل ۱۵ کودک، برخی از آنها ۱۴ ساله هستند. وی تأکید کرد که بسیاری توسط گلوله‌های سربازان به سمت سرشان کشته شده‌اند. وی گفت که حداقل ۲۴۰۰ نفر به دلیل مشکوک بودن به شرکت در تظاهرات دستگیر شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق این افراد هنوز در بازداشت هستند و گزارش‌های فزاینده‌ای درباره خشونت جنسی علیه آنها گزارش شده است.

کروود افزود: قبل از کودتا، کمک‌های بشردوستانه به بیش از یک میلیون نفر ارائه می‌شد. در نتیجه کودتا ، ما واقعاً از یک بحران انسانی قریب الوقوع بسیار نگران هستیم. دو میلیون نفر در مناطق تحت حکومت نظامی در حومه صنعتی زندگی می‌کنند. فقط در چند روز گذشته ، ده‌ها هزار نفر تحت قانون نظامی از آن مناطق فرار کرده‌اند و مصاحبه‌های ناامیدکننده‌ای از خانواده‌ها انجام شده است که در حال بازگشت به روستاهایی هستند که یک دهه پیش ترک کرده‌اند تا برای زندگی بهتر به شهر بیایند ، هر چیزی را که می‌توانند حمل می‌کنند.

این مسئول سازمان ملل گفت: سیستم بهداشت دولتی عملاً فروپاشیده است ، نیروهای امنیتی ۳۶ بیمارستان در سراسر کشور را اشغال کرده‌اند و در برخی موارد بیماران را از این بیمارستانها بیرون رانده‌اند. همچنین یک بحران بانکی باعث ایجاد اختلالات عمده در تأمین زنجیره‌ها و تدارکات شده است و در ماه گذشته قیمت مواد غذایی در بعضی از مناطق حدود ۲۰٪ افزایش یافته است که نتیجه آن افزایش عمده کمبود سوخت و حمل و نقل است.

وی گفت: آنچه ما ممکن است مورد بررسی قرار بگیرد ، یک بحران غذایی سریع است. آنچه ما از آن می ترسیم این است که با کاهش ارتباطات حمل و نقل و دسترسی مردم به منابع کشاورزی ، اوضاع واقعاً خراب خواهد شد ، مردم از خانه‌ها و مزارع عادی خود آواره می‌شوند. ما هنوز شاهد افزایش قابل توجهی در افراد نیازمند به غذا نبوده‌ایم ، اما این مسئله با گذشت زمان نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده است. سازمان ملل پس از فرار بیش از ۷۰۰۰۰۰ روهینجایی از سرکوب نظامی در سال ۲۰۱۷ به بنگلادش ، دسترسی بهتری به ایالت راخین دارد ، جایی که حدود ۶۰۰۰۰۰ مسلمان روهینجا در شرایط دشوار زندگی می‌کنند اعتراضات و خشونت در راخین مانند سایر نقاط کشور واقعاً گسترش نیافته است. بنابراین از نظر مسائل بشردوستانه ، این یک نقطه روشن کوچک در یک تصویر کاملا تاریک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ميانمار سازمان ملل جامعه بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود

مهران افشاری در گفت‌وگو با خبر آنلاین البرز؛ اشاره به اینکه البرز اواخر اردیبهشت ماه میزبان رویداد جامعه پرداز است، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد توجه به موضوع خانواده، جمعیت و هویت زن است.

وی ادامه داد: شناسایی کنشگران حوزه جوانان و ایجاد هم افزایی برای تبادل و همکاری فعالان حوزه جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعلان اجتماعی استان همیشه از دغدغه‌مندان حوزه جمعیت و خانواده هستند امیدواریم این رویداد گامی موثر در شناخت ظرفیت‌های مردمی استان باشد.

افشاری با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در راستای جوانی جمعیت افزود: با توجه به اهمیت موضوع رویداد، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با سمن مجری رویداد همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه مهمترین نقطه استراتژیک هر کشور مسئله خانواده است، افزود: بدون شک اگر در این حوزه کار شود مشکلات تمامی حوزه‌ها حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دشمن تمام تمرکز خود را برای ضربه زدن به خانواده ایرانی به کار گرفته بنابراین باید این سنگر را حفظ کرده و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این رویداد به میزبانی البرز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901279

دیگر خبرها

  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی