Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اعلام کرد مسابقات سال آینده بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق بازی‌های المپیک و پارالمپیک با مشکلات مالی زیادی روبه رو شده بود حالا با تصویب ممنوعیت حضور تماشاگران ضرر زیادی را متحمل خواهد شد.

* ژاپن چقدر از عدم حضور توریست ضرر کرد؟

با توجه به شرایط اقتصادی ژاپن، این کشور پیش‌بینی می‌ترد نیزبانی بتواند آنها را از رکود خارج کند به همین دلیل قرار بود برای رونق اقتصادی و درگیری مردم با المپیک، کشورهای شرکت کننده در مناطق مختلف ژاپن کمپ‌های تمرینی برگزار کنند اما شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را بهم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضور توریست‌ها و تماشاگران خارجی که می‌توانست به رونق اقتصاد ژاپن کمک کند حالا عدم حضور آنها زیان سنگینی را به سامورایی‌ها وارد کرده است‌. گزارشات منتشرشده نشان می‌دهد میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو بدون تماشاگران خارجی منجر به ضرر اقتصادی ۱۵۰ میلیارد ین (۱.۴ میلیارد دلار) اقتصاد ژاپن خواهد شد.

 

* تکلیف یک میلیون بلیت فروخته شده چه خواهد شد؟

بعد از شیوع ویروس و تعویق بازی‌های توکیو، مقامات برگزاری اعلام کردند هر تماشاگری که بلیت تهیه کرده می‌تواند هزینه آن را پس بگیرد، هر چند این بلیت‌ها برای بازی‌های سال آینده معتبر بود. با این وجود تعداد زیادی از شهروندان ژاپنی هزینه خود را پس گرفتند.

به تماشاگران خارجی هم یک میلیون بلیت فروخته شده اما هنوز مشخص نیست هزینه‌ها چگونه پس داده خواهد شد. به گفته اقتصاددانان در انستیتوی تحقیقات دای آیچی و به نقل از روزنامه تجارت نیکی، اثر اقتصادی مورد انتظار توکیو از برگزاری بازیهای المپیک هم اکنون ۱۵۰ میلیارد ین کاهش می‌یابد. گزارشات نشان می‌دهد ژاپن یک میلیون بلیت به تماشاگران خارجی فروخته و هزینه ۶۳۰ هزار بلیت بازگردانده شده است.

تعویق المپیک باعث شد تا هزینه‌های برگزاری بازی‌ها ۲۲ درصد افزایش یابد همین موضوع مقامات ژاپنی را بر آن داشت تا بودجه جدیدی را برای برگزاری بازی‌های سال آینده تعریف کنند. هزینه این بازی‌ها بعد از شیوع کرونا به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: المپیک توکیو ویروس کرونا ژاپن بلیت تماشاگر خارجی ضرر مالی تماشاگران خارجی برگزاری بازی خواهد شد بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)

به گزارش ورزش سه، با برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال، برای اولین بار تیم ملی فوتسال حتی روی سکوها هم با برنامه ظاهر شد و حضور یکی از سرمشوق‌های تیم ملی و اقلام هواداری توزیع شده و اقدامات فرهنگی باعث شد تا تصویر متفاوتی از تماشاگران ایرانی خلق کنند.

در حالیکه جز کشور میزبان تایلند در سایر مسابقات تماشاگران کم تعدادی روی سکوها برای حمایت از کشورهایشان حضور دارند، تشویق یکپارچه ایرانیان حاضر در بانکوک حال و هوای ویژه‌ای به مسابقات ایران بخشیده است. آنها شب گذشته در رفتاری متفاوت بعد از پیروزی ملی‌پوشان مقابل ازبکستان، به تشویق بازیکنان حریف که بعد از شکست در حال اشک‌ریختن بودند پرداختند که شگفتی و تحسین حاضران در استادیوم را به همراه داشت.

هواداران ایرانی حاضر در بانکوک که به خوبی برای این مسابقات سازماندهی شده‌اند همچنین در پایان هر مسابقه به جمع‌آوری زباله‌های تولید شده می‌پردازند و چهره‌ای محترم از فرهنگ ایران نزد حاضران در این مسابقات ایجاد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • (عکس) مدافع تیم ملی در جشن قهرمانی سامورایی شد
  • دلیل محرومیت پرسپولیسی‌ها؛ پای استقلالی‌ها در میان است!
  • برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود