Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ از هفته گذشته آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا در استان همدان با شیب بسیار ملایم کاهشی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بر اساس آمار منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی همدان، از تاریخ 24 تا 30 اسفند ماه وضعیت همه شهرستان‌های استان همدان زرد است و با توجه به شکننده بودن شرایط امکان بازگشت به وضعیت نارنجی و قرمز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته گذشته روند ابتلا به کرونا در استان با شیب بسیار ملایمی نزولی شده و در سه روز متوالی آمار فوتی‌های بیماری صفر بوده است.

اگرچه شرایط  استان به ثباتی نسبی رسیده و عدد سرایت‌پذیری ویروس نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است اما دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدیدهای عید نوروز خطر گردش ویروس و افزایش آمار مبتلایان را تشدید می‌کند.

بر اساس بازدیدهای میدانی و آمار منتشر شده از منابع رسمی، اخیراً میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته است.

برای شناسایی بیماران در مراحل اولیه ابتلا به کرونا و جلوگیری از انتشار ویروس در بیماران بی علامت، تست سریع کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود. این آزمایش برای همه اطرافیان و کسانی که با بیماران مثبت کرونایی در ارتباط بوده ‌اند انجام می‌شود.

تاکنون سه مورد مثبت قطعی کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده و خطر ابتلا به این ویروس جهش یافته برای همه افراد وجود دارد.

واکسیناسیون ویروس کرونا در استان همدان از بهمن ماه آغاز شده و به ترتیب اولویت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای افراد جامعه هدف انجام می‌شود.

تلقی عادی‌انگاری در آزادبودن سفرها/ خیز چهارم کرونا بیخ گوش مردم است افزایش بیماران کرونایی در نطنز نگران‌کننده است مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان هرمزگان در حال افزایش است

با توجه به شلوغی بازار و اماکن عمومی در روزهای پایانی سال احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در هفته دوم فروردین ماه وجود دارد.

انتهای پیام/743/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در استان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟