Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آخوندی در پیام نوروزی که به مناسبت آغاز سال 1400 منتشر کرده معتقد است که بی‌تدبیری‌ها و اختلاف‌های میان مجلس و دولت تاثیر زیادی بر سخت‌ترشدن اوضاع داشته و بسیاری از مردم را خسته و بی‌انگیزه کرده‌ است.

به گزارش ایسنا در پیام نوروزی عباس آخوندی آمده است:

نوروز را به هموطنان عزیزم و همه‌ی کسانی که در حوزه تمدنی ایران این روز را گرامی می‌دارند تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال 1399 سال سخت و تلخی بود. کرونا بسیاری از خانواده های عزیز را داغدار کرد. بسیاری از بزرگان کشور را از دست دادیم و در سوگ آنان نشستیم. با تعطیلی بسیاری از کسب و کارها فقر و تنگدستی کم سابقه‌ای بر ایران چیره شد. و سطح عمومی قیمت همه کالاها و خدمات افزایش یافت. به نحوی که زندگی برای بسیاری از هموطنان بسیار سخت شده‌است. البته بی‌تدبیری‌ها و اختلاف‌های میان مجلس و دولت نیز تاثیر زیادی بر سخت ترشدن اوضاع داشته و بسیاری از مردم را خسته و بی انگیزه کرده‌است.  

با این وجود، بر من و توست که برای آبادانی و سرفرازی ایران عزیزمان کمر همت ببندیم و خسته نشویم. کشور و سرنوشت فرزندانمان چیزی نیست که با بی‌توجهی بتوانیم از کنار آن بگذریم. نوروز برای من نشانی از سلام دوباره خدا به آفریده‌گان گنه‌کارش بر روی کره خاکی دارد. و یادآور آفرینش دوباره‌ی هستی است. از همین رو، همواره همراه با شور و شوق بوده‌است. خدای بزرگ با خلق دوباره‌اش به ما راه نشان می‌دهد که همیشه می‌شود اصلاح کرد. و همواره می‌تون شادی را دوباره بوجود آورد.

ایران نه تنها به مثابه خاک و سرزمین که به مفهوم میراث معنوی و ثروت تمدنی ما مدتی است که به تاریکخانه ذهن بسیاری از ما سپرده شده‌است. ساختمان‎های بدقواره، شهرهای عبوس، محیط‌های ناآشنا، فضاهای رها از ارتباط انسانی، گذرگاه‌های بی‌روح، کوچه‌های بی‌شادی، طبیعت دست‌کاری شده، چرخ‌های زنگ‌زده و از حرکت بازمانده، رابطه‌های تلخ و سرکش آدم‌ها، همه نشانه از حال بد روزگار دارند. حالا، نورز صلای بیدار باش میدهد که ای همه ایرانیان بیدار شوید. از ایران عزیزی که شما را در دامان مهر خویش پرورش داده نگهبانی کنید. با تمام سختی‌ها با دل‌هایی شاد و چشمانی باز و لبانی خندان و زبان‌هایی پر از مهر و محبت و دلهایی پُرشور و شسته از کینه به دیدار یکدیگر برویم.

من آسمان آبی حوزه تمدنی ایران را دوست دارم. هنوز بلخ و بخارا، خجند و سمرقند، لاهور و هرات، مرو و نیشابور، توس و بسطام، سیستان و گرگان، دشتی و بلوچ، یزد و کاشان، تبریز و گنجه، ایروان و باکو، شوش و همدان، تخت سلیمان و مدائن، شیراز و اصفهان ستاره‌های آسمان اندیشه‌ی من‌اند. البته آسمان ایران ستارگانی به مراتب بیش از این دارد.

اینک نوروز با بانگ بلند بیدارباش میدهد که از حوزه تمدنی خودتان مراقبت و قدری به اطرافتان نگاه کنید. چرا همه جا جنگ و خشونت و درگیری و نزاع است؟ به افغانستان، به عراق، به یمن، به سوریه، به قفقاز توجه نمایید. چرا این قدر برادرکشی؟ به ایران بنگرید. چرا این همه به هم بدگمان شده‌اید؟ شما که بدین سان نبودید؟ پس چرا این گونه شده‌اید؟ بدگمانی و کینه توزی جز فقر و بی خانمانی ثمری ندارد. یکبار دیگر به اندیشه‌ی ایرانی و مسلمانی بازگردیم. نوروز خود بزرگترین میراث معنوی این سرزمین است. با نوروز نه تنها صلح و آرامش که عشق و دوستی  و روشنایی و امید را با بهره‌گیری از سلام خدایی سکه روزگارمان کنیم.

نوروز بر همه‌گان شما خجسته باد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوروز۱۴۰۰ پيام نوروزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

به گزارش همشهری آنلاین، دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

 پایتخت را هر شب ساعت ۲۱ ببینید

پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد کد خبر 847396 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران

دیگر خبرها

  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»