Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر از تصویب برنامه جایگزینی لنج‌های باری سنتی استان بوشهر خبر داد و گفت: هیئت وزیران برای ساماندهی لنج سنتی باری و جایگزین آن با شناور استاندارد، مزایایی در نظر گرفته است. - اخبار استانها -

حیدر ساجدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر، با بیان اینکه "تجارت دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر است" اظهار داشت: مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از دیرباز با کشورهای مختلف از جمله حاشیه خلیج‌فارس مراوده تجاری داشته‌اند که این مهم یکی از ظرفیت‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان بوشهر با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی است افزود: در نقاط ساحلی استان بوشهر با استقرار بنادر و گمرک، خدمات لازم به بازرگانان و فعالان عرصه تجارت دریایی ارائه می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به تصویب برنامه جایگزینی شناورهای سنتی باری و تجاری تصریح کرد: هیئت وزیران در اسفند امسال به پیشنهاد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت، میراث فرهنگی و سازمان‌های حفاظت محیط زیست، برنامه و بودجه و نیروی انتظامی برنامه ساماندهی لنج‌های باری و تجاری و جایگزین آن به شناورهای استاندارد تصویب کرد.

ساجدی، به مصوبه یاد شده اشاره و تصریح کرد: این لنج‌ها شامل «بوم»، «ناکو»، «سمبوک»، جالبوت با جنس بدنه چوبی و یا فایبرگلاس و دارای کاربری باری ثبت شده در گواهینامه آنها است.

مجوز سفر ملوانان و شناورهای سفاری از اسکله‌های استان بوشهر صادر شدبوشهر| سیستم ردیاب ماهواره‌ای برای تمام شناورها نصب می‌شودبیمه لنج‌های تجاری و صیادی استان بوشهر اجباری است

وی، با بیان اینکه تمامی گواهینامه شناورهای یاد شده، باید معتبر، فعال و دارای صلاحیت دریانوردی باشد افزود: به منظور ساماندهی لنج‌های باری مزایایی از جمله اینکه شناورهای جایگزین شده به مدت 5 سال از 40 درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالای تجاری برخوردار می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر برخورداری از مزایای آیین‌نامه ورود کالای توسط ملوانان شناورهای سنتی از دیگر امتیازات اجرا طرح جایگزین لنج باری به شناور استاندارد دانست و بیان کرد: شناورهای جایگزین شده مشمول نرخ فروش سوخت یارانه‌ای می‌شوند.

ساجدی، با بیان اینکه منابع تسهیلات ساخت و یا خرید شناورهای جایگزین تامین و پرداخت می‌شود تصریح کرد: تغییر کاربری شناورهای جایگزین شده علاوه به تفریحی و گردشگری با رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت میراث فرهنگی مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شناورهای جایگزین لنج های باری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش برای جلوگیری از آلزایمر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تفاوت بین بادکش و حجامت (فیلم) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم) توصیه‌های پیشگیری از یبوست در طب سنتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سریال طنز «بدل» جایگزین «هفت سر اژدها» می‌شود
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • بهترین روش برای جلوگیری از آلزایمر (فیلم)
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)