Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز ثبت نام نامزدها برای انتخابات پارلمانی پیش روی فلسطین، نمایندگان جنبش حماس و فتح از تصمیم خود برای ایجاد یک فهرست مشترک عریض و نه دو جانبه سخن به میان آوردند و بهبود روابط فلسطینی‌ها را تهدیدی برای این رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت، این جنبش تمایل دارد یک لیست ملی گسترده متشکل از  برخی گروهها و افراد مستقل تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنگامیکه ما در مورد یک لیست مشترک ملی صحبت می‌کنیم، منظور یک لیست دو جانبه بین حماس و فتح نیست، بلکه ما در مورد یک لیست ملی صحبت می‌کنیم که بیشتر گروه‌های فلسطینی را شامل می‌شود تا برای شرکت در انتخابات در هر زمانی آماده باشیم.

بدران اظهار کرد که لیست حماس در شرف تکمیل شدن است و آماده ارائه آن در زمان مناسب خواهد بود.

وی در مورد موضع رژیم صهیونیستی در قبال انتخابات فلسطین تاکید کرد: "اشغالگر" اولین و بزرگترین ذینفع از وضعیت دو دستگی است و هرگونه تلاشی برای بهبود اختلافات فلسطینی‌ها تهدیدی واقعی برای آن است و این رژیم نمی‌خواهد ما به عنوان یک ملت متمدن در برابر جهان ظاهر شویم.

همزمان، جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش آزادی‌بخش فلسطین "فتح" گفت که هیچ لیست مشترکی میان جنبش و حماس برای شرکت در انتخابات آتی وجود نخواهد داشت و هیچ رایزنی میان آنها در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: تصمیم کمیته مرکزی فتح ایجاد یک جبهه ملی یکپارچه است و ما با هیچ گروهی موضوع لیست مشترک را مطرح نکردیم.

همچنین کمیسیون انتخابات مرکزی فلسطین روز شنبه از آغاز ثبت نام نامزدها برای اولین انتخابات پارلمانی فلسطین از سال ۲۰۰۶ خبر داد و اعلام کرد، این روند تا عصر روز چهارشنبه (۳۱ مارس) و حتی در ایام تعطیل ادامه خواهد یافت. تعداد نامزدهای این لیست باید حداقل ۱۶ و حداکثر ۱۳۲ تن باشد.

کمیسیون انتخابات اعلام کرد که به منظور تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا رد درخواست‌ها و ابلاغ آن به هماهنگ کننده لیست، ظرف پنج روز از اتمام مهلت ارائه درخواست‌ها، آنها را بررسی می‌کند تا از واجدیت شرایط قانونی کاندیداتورها اطمینان حاصل نماید.

قرار است، انتخابات پارلمانی فلسطین در تاریخ ۲۲ مه برگزار شود و پس از آن در ۳۱ ژوئیه انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات فلسطین یک لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از نامه ارسالی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به گروه‌های فلسطینی دست پیدا کرده است.

بر این اساس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه خود به گروه‌های فلسطینی تاکید کرد: جنبش حماس رایزنی‌ها را پیرامون آنچه در دو روز گذشته برای تحقق اهداف و خواسته‌های مشروع ملت ما انجام شد، با روحیه مثبت تکمیل خواهد کرد و به پایان خواهد رساند.

در ادامه این نامه آمده است: هیأت جنبش حماس پس از یک دور گفت‌وگو و رایزنی جدی و رد و بدل‌کردن نظرات پیرامون توافق پیشنهادی اخیر، قاهره را ترک می‌کند.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

کد خبر 6097628

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت