Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد زندی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به لزوم برخورداری نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست از آموزش‌های تخصصی به‌خصوص در زمینه اطفای حریق گفت: آموزش اطفای حریق، خرید و افزایش تجهیزات اطفای حریق به منظور عملکرد بهتر در زمان آتش‌سوزی از برنامه‌هایی است که برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با آموزش نیرو‌ها و افزایش تجهیزات اطفای حریق می‌توانیم درصورت وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق چهارگانه به‌موقع وارد عمل شویم تا آسیب کمتری به این مناطق وارد شود و با برنامه‌ریزی صحیح از وقوع برخی آتش‌سوزی‌ها پیشگیری کنیم. نیرو‌های ما در زمینه اطفای حریق آموزش‌هایی دیده‌اند و این برنامه‌های آموزشی ادامه خواهد داشت همچنین با نهاد‌های فعال در زمینه اطفای حریق تفاهمنامه‌هایی امضا کرده‌ایم تا با همکاری بتوانیم آتش‌سوزی‌های احتمالی را به‌خوبی مدیریت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به لزوم جذب نیروی محیط‌بان در مناطق چهارگانه استان تهران گفت: اگر قانون و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زمینه را مهیا و اعتبارات مالی لازم فراهم شود، در سال ۱۴۰۰ اقدام به جذب نیرو، آموزش آن‌ها و اضافه کردن نیروی سرباز به پاسگاه‌های محیط‌بانی که با کمبود نیرو مواجه هستند، خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

کشف ۱۵ سلاح مجاز و غیرمجاز شکار در استان تهران

زندی درباره آمار تخلفات و کشفیات سال ۹۹ افزود: ۲۵۲ متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران دستگیر شده‌اند که از این تعداد در مجموع ۱۱۸ قبضه سلاح کشف و ادوات و وسایل مربوطه کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۲۷۱ مورد جرایم شکار و صید غیرمجاز آبزیان، پرندگان و پستانداران کشف شد که از این موارد شامل ۲۳ مورد شکار پستانداران، ۵۲ مورد شکار پرندگان و ۱۱۹۶ مورد صید آبزیان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ۲۰۱ تخلف طی سال ۹۹ در سطح مناطق چهارگانه استان تهران اتفاق افتاد، گفت: ضرر و زیان وارد شده ناشی از این تخلفات که متخلفان موظف به پرداخت آن هستند، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

زندی در پایان افزود: در سال ۹۹ مردم ۷۶ مورد جوجه و پرنده شکاری آسیب دیده که نیاز به تیمار و رها سازی داشتند را تحویل دادند که به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان منتقل شدند تا اقدامات درمانی روی آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شکار غیرمجاز یگان حفاظت محیط زیست مناطق چهارگانه استان تهران اطفای حریق آتش سوزی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست