Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@23:18:15 GMT

آب آشاميدني سالم با دستگاه تصفيه آب خانگي

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۳۷۸۱

آب آشاميدني سالم با دستگاه تصفيه آب خانگي

تأثیر دستگاه تصفیه آب خانگی بر میزان فلوراید در آب آشامیدنی

 خبرگزاری آریا- طی چند سال گذشته سیستم های تصفیه آب برای مصارف خانگی توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. این می تواند مربوط به بهبود بهداشت عمومی و نگرانی برای آلودگی آب باشد.

هدف از این مطالعه بررسی این بود که آیا سیستم های تصفیه آب خانگی علاوه بر فیلتر کردن یون های سنگین و سایر ذرات ناخواسته از آب ، مواد اساسی مانند فلوراید را نیز از بین می برد

در این مطالعه تجربی ، شش مارک تجاری که اغلب از دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود ارزیابی و مقایسه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه ها درست قبل و بعد از راه اندازی دستگاه و 6 ماه بعد جمع آوری شدند. سپس ، اسپکتروفتومتری (دستگاه هریسون) برای مقایسه میزان پاکسازی فلوراید توسط هر دستگاه تمیز کننده آب خانگی انجام شد.

بر اساس داده های جمع آوری شده از تمام دستگاه های تصفیه آب در مکان های مختلف، مقدار فلوراید قبل طور قابل توجهی متفاوت و راست بعد از استفاده از تصفیه آب خانگی و شش ماه بعد بود P = 0.001 و P = 0.00 بود.

فیلتراسیون آب باعث کاهش قابل توجه غلظت فلوراید آن شد. محتوای فلوراید آب تصفیه شده در بعضی موارد تقریباً صفر بود.

واژه های کلیدی: تصفیه آب ، فلوراید ، اسپکتروفتومتری

در این مطالعه ، 6 مارک تجاری که اغلب از دستگاه های تصفیه آب در اهواز استفاده می شود مقایسه شد. مارک های تجاری ارزیابی شده در مطالعه حاضر CCK کارتریج های سرامیکی و سرامیکی / کربنی ؛ فیلترهای RTX-TS DLM ، کره ، آب نرم (شمع های سرامیکی ؛ فیلترهای سری Alpine TJ ، W9332420 ، ایالات متحده آمریکا) ، Alkusar (فیلترهای کارتریج رسانه های ویژه ؛ PRB50-IN ، ایالات متحده آمریکا) ، Puricom فیلترهای کارتریج مخصوص رسانه ؛ وات 4.5 "x 10" مسکن دوتایی ، کره ، ایمن در آب فیلترهای کارتریج کربن گرانول ؛ LCV سرب ، کیست ها ، VOC ها کارتریج های فیلتر بلوک کربن ، استرالیا) و Aquafresh رسوبات رشته ای-زخمی ؛ فیلترهای کارتریج قابل شستشو پلی اسپون و پلیسه دار ، K5520 ، ایالات متحده آمریکا). منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی اهواز توسط شرکت های دولتی تأمین می شود. دستگاه ها در 6 منطقه مختلف اهواز راه اندازی شده اند. نمونه ها قبل و بلافاصله پس از راه اندازی دستگاه جمع آوری شدند. برای کاهش خطاها و بالا بردن دقت ماژول ، از هر دستگاه 5 نمونه گرفته شد. 6 ماه بعد نمونه دیگری از هر دستگاه جمع آوری شد. در مجموع 64 نمونه شامل 32 فیلتر تصفیه نشده (شاهد) و 32 نمونه فیلتر تصفیه شده آب لوله کشی (آزمایشی) از 6 منطقه در اهواز جمع آوری شد. کیت های نمونه برداری از فلوراید (Spands؛ EW-99574-08Hach در مجموع 64 نمونه شامل 32 فیلتر تصفیه نشده (شاهد) و 32 نمونه فیلتر تصفیه شده آب لوله کشی (آزمایشی) از 6 منطقه در اهواز جمع آوری شد. کیت های نمونه گیری از فلوراید (Spands؛ EW-99574-08Hach در مجموع 64 نمونه شامل 32 فیلتر تصفیه نشده (شاهد) و 32 نمونه فیلتر تصفیه شده آب لوله کشی (آزمایشی) از 6 منطقه در اهواز جمع آوری شد. کیت های نمونه برداری از فلوراید (Spands؛ EW-99574-08HachK کیت های تست ، ایالات متحده آمریکا) برای آزمایش مقدار فلوراید در آبهای نمونه استفاده شد. نمونه ها همه در ظروف نمونه گیری پلی اتیلن جمع آوری شده و سپس کدگذاری شدند. اسپکتروفتومتری (طیف سنج AvaSpec-ULS2048L- USB2 UARS ، ایالات متحده آمریکا) انجام شد. به منظور اندازه گیری خصوصیات تک تک مولکولها ، یک طیف سنج جرمی آنها را به یون تبدیل کرد تا بتواند توسط میدانهای الکتریکی و مغناطیسی خارجی حرکت کرده و دستکاری شود.

فشار اتمسفر حدود 760 torr (میلی متر جیوه) بود. فشاری که می توان از طریق آن یون ها را کنترل کرد تقریباً 10-5 تا 10 -8 تورر است (کمتر از یک میلیاردیم جو). با تغییر قدرت میدان مغناطیسی ، یونهای با جرم مختلف را می توان به تدریج بر روی ردیاب ثابت شده در انتهای یک لوله منحنی و همچنین تحت یک خلا high زیاد متمرکز کرد.

برای رمزگذاری هر وسیله تجاری از کلمات الفبای لاتین استفاده شد. از اعداد برای نمونه های به دست آمده قبل و بعد از تنظیم دستگاه استفاده شد. ( 6 )

نتایج با استفاده از آزمون تی زوجی و آلفا (set) تعیین شده در 05/0 تجزیه و تحلیل شد.

مقدار فلوراید در آب قبل و بعد از استفاده از شش مارک دستگاه تصفیه آب در خلاصه شده است .

جدول 1 ؛ مقدار فلوراید قبل و بعد از نصب دستگاه های تصفیه آب

دستگاه تصفیه کنندهمقدار فلوراید

قبل از نصب دستگاه تصفیه آب (ppm)

پس از نصب دستگاه تصفیه آب (ppm)

مبتدی

0.283

0.035

آکوآفرش

0.310

0.20

آب نرم

0.315

0.010

بی خطر آب

285/0

0.025

پوریکوم

0.312

0.018

CCK

0.385

0.010

بر اساس داده های جمع آوری شده از تمام دستگاه های تصفیه آب که در مناطق مختلف تنظیم شده اند ، میزان فلوراید قبل و بعد از استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی به طور معنی داری متفاوت بود ( 001/0 = p). مشخص شد که دستگاه های تصفیه آب خانگی تقریباً فلوراید را از آب لوله کشی حذف می کنند.جدول 2 نتایج آزمون t را نشان می دهد.

جدول 2؛ مقایسه گروههای مختلف مطالعه با آزمون t


منظور داشتن

SD

مقدار P

Stdخطای میانگین

قبل از نصب دستگاه تصفیه

.3150

.03704

0.001

.01512

پس از نصب دستگاه تصفیه (ppm)

.0497

.07426

0.001

.03032

* p

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آب آشامیدنی سالم دستگاه تصفیه آب خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟

تصفیه آب یکی از موضوعات حیاتی و اساسی در علم محیط زیست است و اهمیت حفظ کیفیت و تصفیه آب برای استفاده انسانی و صنایع بسیار بالاست. یکی از عواملی که میتواند کیفیت آب را تحت تاثیر قرار بدهد تشکیل رسوبات معدنی است. در این مقاله به بررسی کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب میپردازیم.

مفهوم آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانتها مواد شیمیایی هستند که استفاده کردن از آنها در فرآیند های تصفیه آب جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی مختلف مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، مگنزیم و دیگر املاح معدنی میباشد. این مواد معمولا بعنوان افزودنی به آب اضافه می‌شوند و برای حفظ عملکرد بهینه سیستم‌ های تصفیه آب استفاده میشوند.

کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب

آنتی اسکالانت‌ ها در تصفیه آب در بسیاری از فرآیند ها و واحد های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. برخی از کاربرد های مهم آنتی اسکالانت در تصفیه آب عبارت هستند از:

آنتی اسکالانت در نیروگاه ها

در صنایعی همانند نیروگاه‌ های حرارتی و نیروگاه‌ های تولید آب شیرین از آنتی اسکالانت‌ ها بعنوان ماده افزودنی استفاده میشود تا از تشکیل رسوبات در لوله‌ ها و تجهیزات جلوگیری گردد و عمر مفید تجهیزات افزایش یابد.

اگر به دنبال خرید آنتی اسکالانت با کیفیت هستید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://abin.ir/products/chemical-products/%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA/

آنتی اسکالانت در سیستم‌ های تصفیه آب خانگی

در سیستم‌ های تصفیه آب خانگی نیز از آنتی اسکالانت‌ جهت کنترل کردن و جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی استفاده میشود. این مواد بعنوان یکی از عوامل اصلی حفظ کیفیت آب و افزایش عمر مفید فیلترها و تجهیزات استفاده می‌ شوند.

آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب شهری

در سیستم‌ های تصفیه آب شهری آنتی اسکالانت‌ ها برای کنترل نمودن تشکیل رسوبات در لوله‌ها و تجهیزات تصفیه آب مورد استفاده قرار میگیرند. این اقدام مهم به بهبود کیفیت آب شهری و جلوگیری از خرابی و کاهش کارایی تجهیزات کمک میکند.

آنتی اسکالانت در تصفیه آب آشامیدنی

در تصفیه آب آشامیدنی هم از آنتی اسکالانت‌ ها بمنظور پیشگیری از بوجود آمدن رسوبات و افزایش عمر مفید فیلتر ها و تجهیزات استفاده می‌شود. این اقدام به حفظ کیفیت آب و ارائه آب سالم و تمیز برای مصرف عمومی کمک میکند.

آنتی اسکالانت در تصفیه آب‌ صنعتی

در تصفیه آب‌ های صنعتی مانند آب‌ استخرها، آب‌ های خنک‌ کننده و آب‌ فرایند های صنعتی، آنتی اسکالانت‌ برای کنترل کردن تشکیل رسوبات و حفظ عملکرد بهینه تجهیزات مورد استفاده قرار میگیرند.

نتیجه‌ گیری

با توجه داشتن به اهمیت حفظ کیفیت و تصفیه آب استفاده از ضد رسوب هایی مثل آنتی اسکالانت‌ بعنوان ماده افزودنی در فرآیندهای تصفیه آب بسیار حیاتی است. این مواد میتوانند به بهبود کیفیت آب، افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه‌ های نگهداری و تعمیرات در سیستم‌ های تصفیه آب کمک کنند. با توجه به این موارد، استفاده از آنتی اسکالانت‌ها در تصفیه آب امری ضروری و غیر قابل انکار میباشد.

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید