Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «رضا قلیچ خان» همزمان با آغاز سال ۱۴۰۰ در مصاحبه با روزنامه "اسلوبوجنیه" قدیمی ترین روزنامه بوسنی و هرزگوین به تشریح مسائل مرتبط با روابط دو کشور و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات مهم منطقه ای و جهانی پرداخت.

سفیر ایران در این مصاحبه با اشاره به آنکه در تقویم جهانی ۲۰ مارس روز اول بهار و آغاز سال نو ایرانی است، گفت: مردم ایران و برخی از مردم دیگر کشورها طبق رسوم چند هزار ساله، ابتدای فصل بهار را جشن می گیرند و در کشور بوسنی و هرزگوین نیز در "تکایا" جشن های سلطان نوروز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلیچ خان اضافه کرد: متاسفانه دومین سال است که نوروز میهمانی ناخوانده دارد؛ ویروس کرونا نه تنها در ایران بلکه میهمان ناخوانده همه مردم جهان است و گروهی به جای فراهم کردن وسایل جشن بهار، درگیر فراهم کردن امکانات درمان برای خود یا عزیزان خود هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مواضع اصولی کشورمان در خصوص کشورهای منطقه بالکان غربی گفت: رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تحکیم صلح، ثبات و آرامش در بالکان غربی به ویژه کشور بوسنی و هرزگوین است و ما همواره از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و همزیستی صمیمانه و مسالمت آمیز همه اقوام و مذاهب در بوسنی و هرزگوین حمایت می کنیم.

قلیچ خان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور افزود: ایران و بوسنی و هرزگوین از ظرفیت های بالایی برای توسعه همه جانبه روابط برخوردارند و اراده سیاسی مقامات ایرانی و بوسنیایی برای بالفعل کردن این ظرفیت ها وجود دارد و سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو نیز نسبت به پیگری روند توسعه و تقویت روابط اقتصادی میان بخش های اقتصادی و شرکت های خصوصی دو کشور مصمم است و در این راستا از هیچ مساعدتی به تجار و بازرگانان دو کشور دریغ نمی نماید.

سفیر کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص روابط آمریکا و ایران در دوره ریاست جمهوری آقای بایدن با اشاره به جایگاه مقاومت در برابر زورگویی خارجی و اهمیت استقلال نزد ملت ایران گفت: هر زمان دولت آمریکا از اقدامات خصمانه علیه ملت ایران دست بردارد و آمادگی داشته باشد به جای تهدید از باب تکریم و احترام به حقوق ملت ایران وارد شود و تحریم ها را لغو کند، آن زمان می توان گفت شرایط متفاوت خواهد بود.

قلیچ خان در پایان افزود: امیدوارم نوروز برای همه مردم دنیا به ویژه مردم دو کشور دوست، ایران و بوسنی و هرزگوین، سرشار از  سلامتی، رفاه و بهروزی بوده و روز به روز شاهد گسترش و توسعه روابط دو کشور در تمامی عرصه ها باشیم.

برچسب‌ها دولت آمریکا سارایوو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت آمریکا سارایوو دولت آمریکا سارایوو اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران بوسنی و هرزگوین قلیچ خان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران