Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@02:22:46 GMT

عامل هتک حیثیت در فضای مجازی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۴۳۹۹

عامل هتک حیثیت در فضای مجازی شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا شرق استان تهران اظهار کرد: در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال پیام حاوی تهدید و افتراء قصد اخاذی از من را دارد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد گرداننده اکانت مزاحم به صورت مخفیانه اقدام به فیلمبرداری از شاکیه و ارسال تصاویر ضبط شده کرده است؛ که این امر دلالت بر آشنایی قبلی و احتمال وجود اختلاف بین آن‌ها را تداعی می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی تیم کارشناسان پلیس فتا، مضنون به هویت آقایان "م-ا" و "م-م" شناسایی و جهت بررسی بیشتر با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس دعوت شدند.

این مقام مسئول افزود: پس از مراجعه نامبردگان به پلیس فتا در ابتدا از گفتن حقیقت امتناء ورزیده ولی با دیدن مستندات لب به اعتراف گشوده و اظهار داشته اند که چند ماه قبل در راه بازگشت از تهران متوجه حضور همسر یکی از بستگان در خودروی شاکی شدیم در نتیجه اقدام به فیلمبرداری از آن‌ها کرده و پس از راه اندازی پیج مورد نظر با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد اخاذی از شاکی را داشتیم.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران ضمن بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات، پرونده مذکور به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان قرچک اعزام شده است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک جهت ثبت گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری با عنوان بازگشت وجه باشید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم اینترنتی پلیس فتا کلاهبرداری هتک حیثیت در فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود، آماده‌سازی پنل پست کتاب و... خود اقدام کنند.
همچنین ناشران می‌توانند شماره‌ تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند. 

 ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد