Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری شعاری که برای امسال انتخاب کرده شعار بسیار خوب و حساب شده ای بود، گفت: مقام معظم رهبری متوجه شده بود در شعارهای سال‌های گذشته که در راستای جهش و رونق و تولید بوده نتوانستیم به اهداف مورد نظر برسیم و در این بخش نقاط ضعفی وجود داشته است بنابراین در سال جدید با انتخاب شعار تولید پشتیبانی ها و موانع زدایی ها سعی کرده به اهداف مورد نظر برسد

او با بیان اینکه باید موانع در حوزه ساخت و ساز رفع شود و با پشتیبانی های کامل از تولید کنندگان و سازندگان می‌توانیم زمینه‌ساز افزایش تولید مسکن شویم، گفت: با حمایت و پشتیبانی از کالایی که در داخل کشور توسط تولیدکنندگان تولید می‌شود شاهد بهبود بازار مسکن خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که امسال باید مسئولان آن را در دستور کار خود قرار دهند جلوگیری از واردات کالایی است که در کشور تولید می شود، چرا که این امر باعث نا امیدی تولیدکنندگان می‌شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه یکی از اصلی ترین موانع در حوزه تولید طولانی شدن زمان صدور جواز برای ساخت و ساز است، افزود: طولانی شدن بروکراسی های اداری یکی از بزرگ ترین موانع سازندگان است چرا که با حذف این بروکراسی ها شاهد افزایش تولید در این حوزه خواهیم بود.

او با بیان اینکه زمان ساخت یک پروژه مسکونی ممکن است یک سال به طول بیانجامد که ۳۰ درصد از زمان اجرای آن صرف صدور جواز می شود این در حالی است که جواز برای یک پروژه ۴ هزار در یک روز صادر می شود بنابراین کاغذ بازی و بوکراسی های اداری بسیار زمان بر است.  مراحل اجرایی تامین اجتماعی و بازرسی ها و لیست رد کردن از موانع دیگری است که باید رفع شود.

رهبر توضیح داد: پشتیبانی در حوزه مالیات، حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان خود زمینه ساز افزایش تولید می شود و در اختیار قرار دادن مصالح ساختمانی با قیمت مناسب خود یکی از بزرگترین پشتیبانی ها برای سازندگان محسوب می شود. چرا که تاکنون مصالح ساختمانی توسط دلالان با قیمت بسیار بالایی در اختیار سازندگان قرار می گیرد و این خود باعث ایجاد مشکلاتی برای سازندگان می شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: ارائه مجوز زمین با قیمت مناسب از سوی دولت و همچنین رفع بروکراسی های اداری خود از دیگر اقدامات در این بخش است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور