Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در واقع هنوز فعالیت‌های مجازی نتوانسته جایگزینی موثر در برابر فعالیت‌های حضوری باشد و به نظر می‌رسد نیازمند آسیب شناسی و بررسی بیشتر اعضای تشکل‌ها دراین باره هستیم.

زارعی، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون روند فعالیت تشکلها در سال ۹۹ و در مواجهه با کرونا، گفت: عملکرد تشکل ها در برخورد با کرونا را می توان به سه دسته تقسیم کرد: در قدم اول مواجهه با کرونا انتظار بود ولی آنطور که باید و شاید تحرک چشمگیری در فضای مجازی دیده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازه دوم، تصمیم بر این شد تا فضای مجازی، با طولانی‌تر شدن شرایط و به عنوان یک جایگزین موقت مورد استفاده قرار بگیرد. اما در بازه سوم و با توجه به ادامه دار بودن همه گیری ویروس کرونا، این نتیجه حاصل شد که استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت در فرآیند ادامه کار تشکیلاتی است.

وی افزود: به نظر من ظرفیت بسیار بیشتری در حوزه کار تشکیلاتی- سیاسی در فضای مجازی وجود دارد که جا دارد بیشتر به آن ها پرداخته شود. در واقع هنوز فعالیت‌های مجازی به جایگزینی موثر در برابر فعالیت‌های حضوری تبدیل نشده و  به نظر می‌رسد نیازمند آسیب شناسی و بررسی بیشتر اعضای تشکل‌ها دراین باره هستیم. ما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از ظرفیت دفاتر استفاده کردیم و به یک آسیب شناسی و بررسی در این حوزه پرداختیم و آماده انتقال تجربیات به سایر تشکل‌ها و سازمان‌های دانشجویی هستیم. 

زارعی اظهار داشت: بدون شک فضای مجازی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است و با توجه به شرایط کشور و کمتر شدن امکان تجمعات و فعالیت های حضوری ضرورتا باید به عنوان مکملی برای فضای حقیقی مورد استفاده قرار گیرد. 

دبیر سیاسی جامعه اسلامی تصریح کرد: در حقیقت و با توجه به شرایط فعلی کشور، فعالیت‌ها باید ترکیبی از فعالیت‌های حضوری و مجازی برای اثرگذاری بیشتر باشد. هم چنین برای اثر گذاری بیشتر آن از متخصصان و کارشناسان امر کمک بگیرند تا اثرگذاری هر چه بیشتری را در فضای مجازی ( به عنوان یک بستر جدید برای فعالیت های  سیاسی-تشکیلاتی ) تجربه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا جنبش دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان تشکیلات دانشجویی فعالیت های حضوری جامعه اسلامی فضای مجازی فعالیت ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است