Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت : مشوق‌های حمایتی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در شهرک‌های صنعتی به گونه ای تعریف شده که فضای حمایتی لازم برای تداوم اشتغال و تولید در کسب و کارها فراهم آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سیدهاشم موسوی با تبریک سال نو اظهار کرد: مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی یک سازمان توسعه ای درآمد هزینه ایست که رسالت اصلی آن ایجاد زیرساخت های مناسب امر سرمایه گذاری صنعتی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیر ساخت مناسب ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان مهیا و مستمرا در حال  بهسازی و نوسازی بوده و عملیات اجرایی ۷ شهرک و ناحیه صنعتی در حال انجام می باشد که فصل مالی تملک، تامین و توسعه زیرساخت ها شهرکهای صنعتی مذکور مستلزم مدیریت و کسب درآمد از محل منابع عمومی شهرکها و نواحی صنعتی استان می باشد.

 وی با اشاره به هزینه های بالای تامین زیرساخت و شهرک سازی افزود:  شرکت شهرکهای صنعتی کلیه هزینه های جاری و هزینه های شهرک سازی را از درآمد های داخلی خود هزینه نموده، به گونه ای که بخش عمده و بسیار زیاد درآمدها صرف شهرک سازی شده و از محل منابع دولتی  هزینه ای دریافت نمی شود و تنها  منابعی مالی دولتی مختصر و محدود به پروژه های زیرساختی عمرانی تعریف شده اختصاص می یابد.

موسوی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بیان داشت: برنامه های حمایتی بصورت متمرکز در سطح کشور برای متقاضیان پیش بینی شده که این مشوق های اعطایی شامل واگذاری زمین و عرصه صنعتی بصورت نقد و اقساط، اعمال تخفیف مناطق ، اعطای مشوق در بهره‌برداری پیش از موعد، مشوق های عرصه‌های بزرگ و همچنین مشوق‌های حوزه ایثارگران و نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام تشریفات قانونی شامل طرح موضوع در هیات مدیره شرکت استانی و اخذ تاییدیه سازمان متبوع ، قیمت زمین صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین تر از نرم کشوری و واگذاری در برخی شهرک های استان بعضاً با اعمال تخفیف تا ۵۰ درصد صورت گرفته است؛ به نحوی که با اعمال این تخفیف‌ها و مشوق ها با رشد ۳۰/۲ درصدی در سال ۹۹ (نسبت به سال ۹۸)، تعداد ۱۰۶ قرارداد منعقد که بیش از پنج میلیارد و هفتصد و پنجاه و چهار میلیون تومان بعنوان مشوق برای سرمایه گذاران لحاظ گردیده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی افزود: همان‌گونه که عموم سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز آگاهی دارند، شرکت شهرک‌های صنعتی با دریافت مجوزات مربوطه و تملک زمین، انجام فعالیتهای عمرانی نسبت به ایجاد زیر ساخت و امکانات زیربنایی در سطح شهرک‌ ها و نواحی صنعتی بمنظور ارائه خدمات‌ مناسب برای متقاضیان اقدام می‌نماید و زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطابق رویه جاری در کشور در قالب قرارداد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات به آن‌ها واگذار می‌شود.

موسوی در خصوص نحوه قیمت گذاری گفت : مطابق دستورالعمل بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات که ملاک عمل شرکت شهرک‌های صنعتی درتمامی استان‌هاست، تعیین قیمت حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با درنظر گرفتن عواملی نظیر نرخ تورم سالیانه، قیمت تمام شده خرید و تکمیل زیرساخت صنعتی، قیمت عرصه های مجاور و ...  به نحوی انجام می‌شود تا ضمن امکان تکمیل  زیرساخت های صنعتی، نیاز صنعتگران برای افزایش قیمت واحد تولیدی در وثیقه گذاری محل اجرای طرح خود تامین و با متعادل و منطقی سازی قیمتها از هجوم دلالان سوداگران و رانت خواران زمین جلوگیری شده و سرمایه گذاران واقعی به سمت تولید جذب شوند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در  نامگذاری چندین سال گذشته و فعلی پیرامون بحث تولید و اشتغال گفت : حسب منویات مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های دولت محترم و وزارت صنعت، معدن و تجارت دائر بر حمایت از تولید و اشتغال، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و هیات مدیره شرکت‌ شهرکهای صنعتی استان با وجود افزایش قیمت زمین های خام و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و قیمت تمام شده آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های صنعتی، بر تداوم برنامه‌های حمایتی تاکید داشته و قیمت واگذاری حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به نحوی مدیریت شده افزایش می یابد که به مراتب پایین‌تر از نرخ تورم و با قیمت بسیار مناسبتر از عرصه های مجاور و خارج از شهرکها و نواحی صنعتی می باشد.

موسوی با اشاره به حمایتهای نرم افزاری صنایع کوچک افزود: با توجه توانایی محدود واحد‌های کوچک و متوسط،   امکان ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) ، شرایط حضور پررنگ و موثر در فضاهای رقابتی و بازار ، امکان انجام آموزش و پژوهش و ... نداشته  لذا برنامه های حمایتی شامل: آموزش، انجام خدمات عارضه یابی و مشاوره، برگزاری تور های صنعتی داخلی و خارجی، حمایت از حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، انجام مطالعات و پژوهشهای مورد نیاز در حوزه توسعه صنعتی و بازار، حمایت در زمینه انجام تبلیغات و بازاریابی ، حمایت از اخذ برند و نشان ، اعزام و پذیرش هیات تجاری ، کلینیک صنعت و  ... توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان پیگیری و اجرایی شده است .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت شهرکهای صنعتی برنامه های حمایتی نواحی صنعتی شهرک های صنعتی سرمایه گذاران بهره برداری زیرساخت ها شهرک ها شرکت شهرک مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند

بهنام صیادنژاد در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند به شرح برنامه‌های هفته بزرگداشت گردشگری میمند پرداخت و گفت: افتتاحیه برنامه‌های هفته میمند از ۶ اردیبهشت با راه اندازی ایستگاه استقبال و نمایشگاه آغاز شد و تا ۱۶ اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر میمند افزود: همایش پیاده روی خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد و در ادامه گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا و تکریم از خانواده اولین شهید مدافع حرم جهانپور شریفی از برنامه‌های نهم دی ماه است.

او ادامه داد: آیین گلاب‌گیری به شکرانه برداشت گل محمدی جهت هدیه به عتبات عالیات در ۱۰ اردیبهشت، برگزاری شب شعر گل سرخ و رونمایی از کتاب میمند در ۱۱ اردیبهشت ماه، پیاده روی و طبیعت‌گردی در دامنه کوه پادنا در روز ۱۲ اردیبهشت از دیگر برنامه‌های هفته میمند است.

این مقام مسئول از برگزاری نخستین جشنواره عکس موبایلی با محوریت گل محمدی و گلاب میمند از سوی شورای اسلامی شهر میمند خبر داد و تاکید کرد: در پایان برنامه‌های روز میمند، جوایزی به برترین آثار این جشنواره، اهدا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی میمند در پایان سخنان خود از سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی به دلیل وجود ظرفیت‌های بیشمار میمند دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند