Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با آغاز تعطیلات و افزایش حجم سفرهای نوروزی حجم ترددها در محورهای مواصلاتی استان افزایش یافته و این در حالی است که تمام نیروهای امدادی استان به حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، هر ساله با فرارسیدن سال نو و عید نوروز و افزایش سفرها نیروهای امدادی استان زنجان درحالت آماده باش کامل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجاییکه استان زنجان همجوار با چندین استان کشور قرار دارد و به عنوان معبر اصلی گردشگران محسوب می‌شود وجود نیروهای امدادی در محورهای مواصلاتی استان بسیار حیاتی است.

از این رو متاسفانه در سال‌‌های گذشته بخاطر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی از رانندگان، شاهد حوادث دلخراشی در جاده‌های استان بودیم. نمونه واضح آن در 22 اسفند سال گذشته بسیاری از خودروها بخاطر شرایط جوی در آزادراه زنجان - قزوین گیر افتاده بودند و اگر امدادرسانی توسط نیروهای امدادی استان انجام نمی‌شد قطعا تلفات بیشتری در آن روز رخ می‌داد. 

سید قاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح آماده باش جمعیت هلال احمر در ایام عید نوروز در استان زنجان اظهار داشت: طی اجرای این طرح امدادگران هلال احمر خدمات متنوع امدادی به آسیب‌دیدگان  ارائه می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه در این ایام 10 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و هشت گروه پشتیبان امدادی در شعب جمعیت فعالیت دارند گفت: در طرح سلامت نوروزی 285 نجاتگر و کادر امدادی ارائه خدمت می‌کنند؛ این نیروها در قالب تیم عملیاتی شامل تیم‌های مستقر در پایگاه‌های سطح استان، تیم امداد کوهستان، واکنش سریع، آنست و ارتباطات هستند.

حجم ترافیک آزادراه‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز سنگین است/ رانندگان از استراحت‌گاه‌های بین جاده‌ای برای تجدید قوا استفاده کنندپل "میربهاءالدین" زنجان نیازمند توجه ویژه متولیان گردشگری است/ آماده‌سازی پل به سبک مسئولان زنجانی + عکسمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان: نگران عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در ایام تعطیلات نوروز هستیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مرکز کنترل و فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با شماره 112 به شکل 24 ساعت آماده ارائه خدمات به هموطنان در سطح استان زنجان است.

از سوی دیگر محمدعلی عظیمی رئیس پلیس راه استان زنجان از آماده باش بودن تمام نیروهای پلیس راه در ایام نوروز خبر داد و گفت: با فرارسیدن نوروز ترافیک آزادراه‌های استان زنجان پرحجم است و از رانندگان تقاضامندیم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

اصغر جعفری روحی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان از آماده باش بودن تمام نیروهای امدادی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس در آماده‌باش هستند و البته امیدواریم در این ایام حادثه دلخراشی رخ ندهد.

با این اوصاف آنچه که امید می‌رود این است که در تعطیلات نوروزی حادثه دلخراشی رخ ندهد و گردشگران به سلامت به مقاصد خود برسند.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای امدادی استان جمعیت هلال احمر استان زنجان آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور