Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 5 نفر سارق و 6 نفر خریدار اموال مسروقه لوازم محتویات داخل خودرو خبر داد و گفت: در تحقیقات پلیسی این باند تبهکار به بیش از دهها فقره سرقت داخل خودرو در شهر تهران معترف شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآکاه "داود فرد" در توضیح خبر گفت: به دنبال وقوع سرقت هاي متعدد لوازم ، قطعات و محتويات خودرو در حوزه استحفاظي تهران بزرگ و ايجاد نارضايتي شهروندان و مراجعه مالباختگان به مراجع انتظامي موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم مبارزه با سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرد افزود: کارآگاهان با بررسی محتویات پرونده و جمعبندی اطلاعات موجود متوجه شدند سرقت ها توسط یک باند سابقه دار و حرفه ای در حال انجام است که با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی تعداد 5 نفر از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو شناسایی شد.


وی گفت: در ادامه بررسی ها مشخص شد این 5 نفر پس از آزادی از زندان با تشکیا یک باند اقدام به سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در شهر تهران می نمایند که با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی دستور دستگیری اعضای باند صادر شد.
جانشین پلیس آگاهی تصریح کرد: کارآگاهان با شناسایی مخفیگان این باند طی چندین عملیات پلیسی سارقان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال از قبیل قبيل زنجير چرخ و ضبط و ابزار و چادرو مسافرتي کشف و به اداره بیستم منتقل شدند.


فرد عنوان داشت: در تحقیقات اولیه سارقان ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند اموال مسروقه را به 6 نفر مالخر در تهران می فروختند که بلافاصله با هماهنگی قضایی هر شش نفر خریدار اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی از مخفیگاه اموال از قبیل ابزار الات و باند وضبط و دوچرخه و چادرو مسافرتي ، دو دستگاه دوچرخه ، پمب آب ، پمب باد ، پتو ،جارو برقي و تلويزيون کشف شد.


سرهنگ کارآگاه فرد در پایان گفت: با توجه به دستگیری اعضای این باند سرقت و اعتراف به بیش از 300 فقره سرقت و کشف اموال مسروقه متهمان با صدور قرار قانونی جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشند.


توصیه های پلیس:
1- خودروي خود را به دزدگير، سوئيچ مخفي، قفل فرمان، قفل سوئيچي، قفل پدال، قفل و زنجير تجهيز كنيد
2- هنگام دور شدن از خودرو، سيستم ايمني آن را فعال كنيد.
3-ترتيبي اتخاذ كنيد كه كليد درها و سوئيچ استارت با هم متفاوت بوده و در مورد درها از قفل سوئيچي استفاده گردد.
4- سوئيچ اتومبيل خود را در جايي مطمئن كه در معرض ديد و دسترس ديگران نباشد، قراردهيد.
5-خودروي خود را در محل‌هاي خلوت پارك نكنيد.
6-از پاركينگ‌هاي عمومي جهت پارك خودرو استفاده كنيد.
7-هنگام پارك موتورسيكلت ضمن قفل و زنجير نمودن، آن را در معرض ديد قرار دهيد.
8-در صورت عدم دسترسي به پاركينگ، حتي الامكان اتومبيل را در معرض ديد خود پارك نماييد.
9-هنگام ترك خودرو، اسناد معتبر را در آن قرار ندهيد.
10- هنگام ترك اتومبيل دقت كنيد در و شيشه‌هاي آن كاملاً بسته باشد.
11- هنگام ترك اتومبيل از جا گذاشتن اشياء قابل توجه و قيمتي، داخل خودرو خودداري كنيد.
12- اگر اتومبيل شما دچار نقص فني شد و مجبور هستيد آن را هل دهيد به هيچ وجه اجازه ندهيد افراد ناشناس پشت فرمان بنشينند.
13-اتومبيل را براي گرم شدن در حالت روشن رها نكنيد.
14- هنگام وقوع حادثه درصورت مراجعه به مراكز درماني، خونسردي خود را حفظ نماييد و در صورت ترك اتومبيل نكات ايمني را رعايت فرماييد.
15- هنگام سوار نمودن مسافر به قصد خارج از شهر بخصوص در شب ها دقت بيشتري به عمل آوريد.
16- هنگام تعويض چرخ پنچر شده يا برطرف نمودن نقص فني اتومبيل از قفل بودن درها اطمينان حاصل نماييد.
17- تا حد امكان از راديو پخش‌هاي كشويي استفاده نماييد و به هنگام ترك اتومبيل آن را برداريد.
18- دقت كنيد هنگام سوار كردن مسافرين از مقصد آنها مطلع شويد و در صورت امكان به جايي كه شناخت نداريد مسافر نبريد.
19- به افراد ناآشنا اطمينان نكنيد و اتومبيل خود را زماني كه در آن مسافر داريد؛ ترك ننماييد.
20- يكي از شگردهاي سارقين به عنوان مسافرين بين راهي، پيشنهاد كرايه بالا براي مسافت هاي كوتاه مي‌باشد. لذا بايستي به اين موضوع توجه بيشتري نماييد.21-به منظور كاهش آسيب پذيري از نصب تزئينات اضافي در خارج يا داخل اتومبيل خودداري نماييد.
22-به هنگام تصادف و يا نزاع‌هايي كه احتمال ساختگي بودن آن مي‌رود، مراقب باشيد و اتومبيل خود را رها نكنيد.
23- به محض احساس خطر با دقت و هوشياري از سيستم‌هاي تأخيري مانند سوئيچ مخفي استفاده نماييد.
24- به محض احساس خطر از خيابان‌هاي فرعي به اصلي تغيير مسير داده و در محل شلوغ تردد نماييد.
25- در صورت مشكوك شدن به حركات، رفتار و برخورد سرنشينان خودرو ابتدا سعي كنيد مشخصات دقيق فيزيكي، سن و سال، لهجه، علائم خاص و غيره مسافرين را دقيقاً به خاطر سپرده تا در صورت نياز در جهت كشف و شناسايي مجرمين مؤثر باشد
26-- در صورت خريد اتومبيل دست دوم قفل‌هاي آن را تعويض نماييد.
27- هنگام مواجه شدن با تهديدهاي سارقين يا درگيري با آنها، ابتدا سوئيچ را به خارج از اتومبيل پرتاب كنيد سپس سوئيچ مخفي را خارج از ديد سارقين به كار اندازيد.
28- از گذاشتن كارتن‌هاي خالي لوازم در روي صندلي ماشين خودداري نماييد.
29- در انتقال مسافرين، از مسيرهاي فرعي كه آشنايي نداريد و صرفاً از سوي مسافرين و به بهانه خلوت بودن پيشنهاد مي شود، تردد نكنيد.
30- هرگز به صرف اين كه مسافر شما يك خانم است، جانب احتياط را رها نكنيد.
31- در مناطق خلوت براي كمك كردن به افراد ناشناسي كه در ظاهر اتومبيل‌شان دچار نقص فني شده و يا تقاضاي بنزين مي‌نمايند، توقف نكنيد. براي كمك به اين افراد بهتر است، در اين فرصت با امداد جاده‌اي يا پليس تماس بگيريد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی پلیس سرقت اموال مسروقه اتومبیل خود ترک اتومبیل داخل خودرو تهران بزرگ هنگام ترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت

سردار محمد قنبری در اولین جلسه شور عملیاتی که با حضور معاونان و روسای پلیس آگاهی فراجا برگزار شد، گفت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا باید بر مبنای اولویت‌ها ترسیم شود که در همین راستا ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت جزو اولویت‌های مهم است.

وی دقت در موضوع معماری فراجای آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستورکار قرار بگیرد. پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج البلاغه و همچنین ارتقاء توان عملیاتی در کشف جرایم نیز باید در دستورکار باشد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است بسیار بااهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملا علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه‌ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید براینکه موضوع هوشمندسازی باید به صورت فوق العاده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گیرد، گفت: انضباط باید در دستورکار قرار گیرد به طوری‌که همه فعالیت‌ها برمبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملا دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص برای انجام کار‌ها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو