Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در کشور ما رقابت برای برخی صندلی‌های خاص در کشور، حدود ۷۰۰، ۸۰۰ داوطلب است. در چنین شرایطی باید به جای بسته حذف از روش‌های دیگر استفاده کرد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره حذف آزمون سراسری گفت: در بحث تحصیلات تکمیلی قاعدتا دانشگاه‌ها شرایط پذیرش دانشجویان بدون برگزاری آزمون سراسری را دارند؛ بنابراین می‌شود شرایط را ساماندهی کرد؛ اما بحث مهم پذیرش در مقطع کارشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که یک رقابت در برخی از رشته‌های خاص وجود دارد، همچنان حذف به معنای واقعی کلمه کار مشکلی خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور‌های دیگر چنین داوطلبانی را ندارند که ما بخواهیم از آن‌ها الگو برداری کنیم. زیرا در کشور ما رقابت برای برخی صندلی‌های خاص در کشور، حدود ۷۰۰، ۸۰۰ داوطلب است. در چنین شرایطی باید به جای بسته حذف از روش‌های دیگر استفاده کرد. به عنوان مثال به جای برگزاری یک دوره آزمون سراسری در سال، می‌توان آزمون را درچند دوره برگزار کرد. از طرفی می‌شود اثر پذیری نمره داوطلب در آزمون سراسری برای پذیرش در دانشگاه، بخشی از پذیرش باشد و موارد دیگر نیز در آن دخالت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین حسینی دانشگاه تهران حذف کنکور آزمون سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، رضایی با بیان اینکه از مزایای این آزمون تخصصی اعطای مدرک تخصصی به شرکت کنندگان، است، افزود:  ۱۶۸ نفر (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظان کل قرآن کریم )در این آزمون شرکت کردند. وی گفت: مرحله دوم برگزاری این آزمون شامل کسانی است که در مرحله نخست بتوانند در آزمون کتبی قبول شوند و اوایل تیرماه امسال برگزار می‌شود. وی افزود: به حافظان ۱۰ جز مدرک معادل دیپلم، حافظان ۲۰ جز معادل فوق دیلم و حافظان کل قرآن معادل کارشناسی و مجوز شرکت در آزمون های استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی