Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:18:26 GMT

پاسخ روحانی به نامه امیر قطر و بیانیه شورای همکاری

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۵۲۰۷

پاسخ روحانی به نامه امیر قطر و بیانیه شورای همکاری

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در توئیتی به زبان عربی با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و طرح اتهامات بی اساس علیه کشورمان نوشت: عربستان سعودی به نام شورای همکاری خلیج فارس بیانیه‌ای ضد ایرانی منتشر کرد. ولی ایران در پاسخ به پیام امیر قطر که توسط وزیر خارجه آن کشور تسلیم تهران شد، بر ضرورت گفت‌وگوی منطقه‌ای تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است چندی پیش «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پاسخ حسن روحانی به نامه اخیر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را تحویل مقامات وزارت خارجه قطر داد. 

چندی پیش وزیر خارجه قطر با سفر به تهران پیام کتبی امیر این کشور را به روحانی تسلیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در این توئیت افزود: منطقه ما اکنون، بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفتگو و شکل دهی ترتیبات منطقه‌ای فراگیر است.

خطیب‌زاده در این توئیت نوروز را نیز تبریک گفته است.

به گزارش فارس، شورای همکاری خلیج فارس در یکصد و چهل وهفتمین نشست خود در بیانیه‌ای اتهاماتی بی اساس را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داد. اعضای شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه با اشاره به تحولات نظامی در یمن، ایران را متهم به اجرای اقداماتی برای برهم زدن ثبات در منطقه متهم کردند.

شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه ایران را به قاچاق سلاح برای انصارالله یمن متهم و اعلام کر‌د که «هر گونه مذاکرات آتی با تهران بایستی موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای ایران را شامل شود.»

خطیب‌زاده پس از این نشست به بیانیه مذکور واکنش نشان داد و با بیان اینکه برخی اعضای شورا متاثر از فشار رژیم سعودی، همچنان دلباخته پروژه شکست خورده ایران هراسی هستند، این سؤال را مطرح کرد که پیگیری این روند اشتباه طی دهه‌های گذشته تا کنون چه دستاوردی برای ثبات و امنیت منطقه‌ای داشته است؟

وی افزود: رژیم عربستان با گروگان گرفتن شورا و اجلاس‌های آن و تحمیل دیدگاه‌های ویرانگر خود، نفرت و خشونت را در منطقه ترویج می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سخنگوی وزارت امور خارجه سفیر ایران در دوحه سعید خطیب زاده پیام امیر قطر اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها شورای همکاری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بار‌ها بار‌ها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشور‌هایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • آیا به خلیج فارس در قرآن اشاره شده است؟ مفسران قرآن پاسخ می دهند (فیلم)
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس