Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی خبری به تشریح دستاوردهای شش ساله جنگ علیه این کشور پرداخت و اعلام کرد که ارتش در طول این سالها با ۴۹۹ موشک بالستیک تاسیسات نظامی عربستان و امارات را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق،  یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری ضمن تشریح ۶ سال مقاومت مردم یمن  اعلام کرد: از زمان شروع تجاوز به یمن، بیش از ۲۶۰ هزار حمله به این کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: رونمایی از توانمندی‌های موشکی و پهپادی انصارالله

وی افزود: هزار حمله از ابتدای سال ۲۰۲۱ جاری انجام شده است. دها حمله رصد نشده است به ویژه طی سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶.

وی افزود: بر اثر این حملات دهها هزار نفر از یمنی شهید و زخمی شده و بخش اعظم روستاها و منازل، شهرها و راهها، مساجد و موسسات دولتی و خصوصی شده است.

سریع تاکید کرد: از مهمترین عملیات بازدارندگی عملیات نظامی در استان الضالع بود که عملیات نظامی گسترده اعلام نشده بود. ۱۰ عملیات نظامی اعلام نشده است.

وی گفت: ۵۴۰۲۵ عملیات تک تیرانداز در جبهه های مختلف از شروع جنگ انجام گرفته است که بیش از ۲۵۰۰ عملیات طی دو مال گذشته انجام شده است. در جریان عملیات تک تیراندازان یمنی دهها مزدور از جمله سودانی و افسران ارتش عربستان کشته و زخمی شده اند.

سریع بیان کرد: یگان موشکی بیش از ۱۳۴۸ عملیات انجام داده است که ۱۳۴۸ موشک بالستیک شلیک شده است. با ۴۹۹ موشک بالستیک تاسیسات نظامی دشمن سعودی و دشمن اماراتی را هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: یگان مهندسی بیش از ۱۰۵۶۰ عملیات انجام داده است و استحکامات و تجهیزات و مراکز تجمع دشمن را هدف قرار داده است. نیروهای ضد زره بیش از ۶۳۸۵ عملیات انجام داده است که نفربرها و تجهیزات دشمن را هدف قرار داده است.

سریع گفت: یگان توپخانه بیش از ۵۹۸۵۲ عملیات انجام داده است که پشتیبانی بوده و حرکت دشمن را نشانه گرفته است که ۶۳۸ عملیات با یگان پهپادی به طور مشترک انجام شده است.

وی اظهار داشت: یگان پهپادی در عملیات خود از انواع توپ‌ها و نیز راکت از نوع زلزال و بیش از دهها موشک استفاده کرده است. نیروهای پدافند هوایی یمن بیش از ۱۵۳۴ عملیات شامل هدف قرار دادن هواپیماهای جنگی و مجبور کردن آنها به فرار انجام داده است.

سریع گفت: نیروهای پدافند هوایی بیش از ۴۵۴ هواپیما اعم از جنگنده و هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و نیز بالگرد را هدف قرار داده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن یحیی سریع انصارالله جنگ یمن موشک عملیات انجام داده هدف قرار داده انجام شده موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین