Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در آستانه ششمین سالروز آغاز جنگ یمن، به میزان حملات ائتلاف متجاوز سعودی و مقاومت نیروهای یمنی پرداخت و آمارهایی را در این رابطه بیان کرد.

وی گفت که ائتلاف سعودی در طول ۶ سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار و از ابتدای سال جاری میلادی بیش از هزار بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرده است و اغلب این حملات، مناطق غیر نظامی و شهروندان غیر نظامی را هدف قرار داده است و در این مناطق روستاها، منازل مسکونی، شهرها، مساجد و تاسیسات و مراکز دولتی و خصوصی هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی سریع خاطرنشان کرد که نیروهای مقاومت یمن طی ۶ سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۶۶ عملیات پایداری و ایستادگی در برابر تجاوزات سعودی‌ها داشته‌اند و چنین عملیاتی به آزادی بسیاری از اراضی یمن منجر شده و توانسته است به دشمن، خسارت جانی و نظامی وارد کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: بیش از ۱۷ کشور در حملات هوایی، زمینی و دریایی ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی شرکت دارند.

وی گفت: میزان آمادگی یگانهای نظامی ما در ابتدای تجاوز دشمن به یمن از ۲۵ درصد بیشتر نبود اما با این وجود توانستیم با آنها مقابله کنیم. بیش از ۶ هزار و ۱۹۲ عملیات تهاجمی طی سالیان گذشته صورت گرفته است که ۱۶۷ رشته عملیات طی دو ماه انجام شده است.

یحیی سریع اعلام کرد: یگانهای تک تیرانداز ما بیش از ۵۴ هزار و ۲۵ مورد عملیات در جبهه های مختلف جنگ انجام داده اند که طی آنها هزاران مزدور و شمار زیادی از نظامیان سودانی و سعودی به هلاکت رسیدند.

وی افزود: در همین حال یگان مهندسی ارتش و کمیته های مردمی نیز بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۰ مورد عملیات انجام دادند که طی آن استحکامات و پادگانها و جنگ افزارها و تجمعات دشمن را هدف قرار دادند. یگان ضد زره ارتش و کمیته های مردمی بیش از ۶ هزار و ۳۸۵ عملیات انجام دادند که طی آن جنگ افزارها و خودروهای زرهی و نفربرهای دشمن را هدف قرار دادند.

یگانهای توپخانه یمن نیز بیش ۵۹ هزار‬ و‬ ۸۵۲‬ حمله و عملیات پشتیبانی طی سالهای مقاومت انجام داده اند. یحیی سریع‏، سخنگوی نیروهای مسلح یمن: تعداد موشکهای زلزال که توسط یگان توپخانه مورد استفاده قرار گرفته ۱۰ هزار موشک بوده است.

نیروهای ضد هوایی یمن نیز بیش از هزار و ۵۳۴ عملیات انجام داده اند که باعث هدف قرار دادن هواپیماهای دشمن و مجبور کردن آنها به فرار شده است. نیروهای ضد هوایی موفق شدند بیش از ۴۵۴ هواپیمای وابسته به ائتلاف متجاوز را طی این سالها سرنگون کنند و در هزار و ۸۰ مورد هواپیماهای مهاجم را فراری دادند.

نیروهای دریایی و دفاع ساحلی یمن بیش از ۳۴ عملیات نظامی بی نظیر و منحصر به فرد انجام داده اند. یگان موشکی نیز بیش از هزار و ۳۴۸ عملیات انجام داد که طی آن از موشکهای بالستیک استفاده کرده است.

۴۹۹ موشک بالستیک نیروهای یمنی به اهداف و تاسیسات نظامی وابسته به عربستان سعودی و امارات اصابت کرده است و ۸۴۹ فروند موشک نیز به مقرها و تاسیسات و مراکز دشمن و مزدوران آنها در داخل اراضی یمن شلیک شده است. یگان پهپادی یمن نیز بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۳ عملیات انجام داده است که هزار و ۱۵۰ مورد عملیات تهاجمی بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یمن عربستان یحیی سریع ائتلاف سعودی انجام داده اند عملیات انجام نیز بیش یحیی سریع هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارگانی ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در سه دهه از زمان تأسیس تاکنون خدمات ارزنده و گرانبهایی را در همه عرصه‌ها در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مولود  مبارک انقلاب و نتیجه تدبر روشنگرایانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی بود، ادامه داد: کارنامه درخشان و ثمربخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آبادانی و محرومیت‌زدایی، نشان‌دهنده اهتمام و تلاش این نیروهای جان برکف و غیور در راستای تحقق رسالت‌های بزرگ و مغتنم سازمان است.

نرماشیری همچنین انجام عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» را نتیجه تعامل و همکاری سپاه و دانشگاه برشمرد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هم متذکر شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، هر اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به انجام آن شده در کنار هدایت‌های ارزشمند و راهگشای امامین انقلاب اسلامی، مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم سرافراز ایران است.

احمد شفاهی با اشاره به حملات کور و بزدلانه تروریستی به شهر چابهار و راسک، از دفاع مقتدرانه دلاور مردان نیروهای فراجا در مقابل این اقدام مذبوحانه قدردانی و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که با انجام چنین اقدامات ددمنشانه نمی‌توانند مانع از پیشرفت منطقه و توسعه کشور شوند، نیروهای ایثارگر و از خود گذشته فراجا در تمامی صحنه‌ها نشان داده‌اند که با تمام توان و تا پای جان در مقابل این اقدامات عبث ایستاده و سربلند بوده‌اند.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های سپاه تعامل با دانشگاه به صورت مستمر است که برای دستیابی به نتایج بهتر و نیکوتر تأکید ما بر ارتباط بیش از پیش از دو ارگان است و دانشگاه و سپاه با همبستگی و تعامل کارآمد می‌توانند گام بلندی در مسیر توسعه و تعالی کشور بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه