Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد شمس شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبیین اهمیت موضوع تولید و نقش آن در اقتصاد و اشتغال و کمک به خنثی‌کردن تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید محور فعالیت کارشناسان دینی و رسانه‌های گروهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتخاب عناوین مختلف توسط مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال و توصیه معظم‌له برای فعالیت و اقدام موثر مردم و مسوولان از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد: باید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به تولید و تکیه به داخل بیش از گذشته عنایت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به اینکه روحانیون می‌توانند در کنار مسوولان یاریگر و همراه برای خدمت و گره‌گشایی امور باشند اظهار کرد: همدلی اقشار مختلف مردم و کمک به مدیران اجرایی در تحقق شعار امسال و رفع موانع تولید بسیار مهم و باید محقق شود.

شمس یادآور شد: در موضوع کرونا و سایر مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور طی سال‌های اخیر شاهد یک حرکت جهادی و صادقانه توسط اقشار مردم بودیم و باید در این امر و تحقق شعار سال و کمک به نظام و انقلاب اسلامی همه وظایف خود را انجام دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون حدود پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۴۰ مدرسه علوم دینی در ۱۰ شهرستان استان یزد تحصیل می‌کنند. 

برچسب‌ها حوزه علميه جهش تولید یزد اشتغال زایی پروندهٔ خبری آیین‌های نوروزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه جهش تولید یزد حوزه علميه جهش تولید یزد اشتغال زایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، احمد توکلی، در حاشیه سومین همایش شورا‌های اسلامی استان مازندران، افزود: راهبرد "جهش تولید با مشارکت مردم"را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در همه عرصه‌ها در انجام امور عمرانی و خدماتی این استان اجرایی می‌کنیم.

وی اظهارداشت: در سال جاری حسب تاکید رهبر معظم انقلاب موضوع مهم راهبرد امسال " جهش تولید با مشارکت مردم " با کمک اعضای شورا‌های اسلامی که نمایندگان مردم در روستا‌ها و شهر‌ها هستند، اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع چالش ترافیک این استان را که برنامه جامع آن در سال‌های گذشته تهیه شده باید به روزرسانی شود که در سال جاری در دستور کار داریم از جمله تعریض محور‌ها و رفع نقاط حادثه خیز و موضوعاتی در حوزه فرهنگ سازی و راهبری داریم، در دستور کار مجموعه استان و همه عوامل اجرایی اعم از شهرداری ها، شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در خصوص طرح ملی آزاد راه تهران- شمال یادآور شد: این آزادراه از جمله طرح‌های مهم ملی کشور است که مجدانه پیگیری می‌شود و مجموعه استان نیز در سال جاری این موضوع را پیگیری کرده و آماده نحوه اجرای کار هستیم.

دیگر خبرها

  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران