Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:08:56 GMT

شهدا در مقابل تهدیدات پیکار کردند نه عقب‌نشنی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۶۳۷۵

شهدا در مقابل تهدیدات پیکار کردند نه عقب‌نشنی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری عصر امروز در ویژه برنامه سالگرد شهید سرلشکر خلبان حسین خلعتبری که در گلزار شهدای چهل شهیدان برگزار شد با بیان اینکه آوازه این شهید در کشورمان و حتی کشورهای دیگر نامدار است، اظهار کرد: شجاعت، قدرت نظامی و معنوی شهید خلعتبری سبب شد او را به‌عنوان یکی از شهدای مطرح کشوری معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرموده پیغمبر گرامی اسلام که برترین و افضل شهدا کسانی هستند که در صف اول با دشمن درگیر می‌شوند، گفت: شهید خلعتبری در خط مقدم جبهه حضور داشت و در جنگ نظامی و هوایی که یکی از سخت‌ترین جنگ‌ها جنگ دریایی است، این شهید با همه تهدیدات عقب‌نشینی نکرد و در خط مقدم جبهه حضور پیدا کرده و با دشمن جنگید.

تسخیری افزود: پیغمبر اسلام فرمودند شهدا پیکار می‌کنند و  نسبت به دشمن عقب‌نشینی نمی‌کنند و آنقدر ایستادگی می‌کنند تا شهید شوند که شهید خلعتبری ایستاد و عقب‌نشینی نکرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  با تصریح بر اینکه عقب‌نشینی کار انسان‌های ضعیفی است که دشمن را بزرگ شمرده و وحشت دارند، خاطرنشان کرد: در یک زمانی برخی‌ها می‌گفتند با یک دکمه و فشار آن از سوی آمریکایی‌ها تمام امکانات نظامی ما از بین خواهد رفت، لذا شهید خلعتبری در آن شرایطی که امکانات پروازی ما تحریم و تجهیزات نظامی ما اندک بود عقب‌نشینی نکرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه ما قدرت فوق‌العاده نظامی در منطقه هستیم، گفت: شهید خلعتبری از دشمن هراسی نداشت و در سینه دشمن رفت و کوبید و اقدامات فوق‌العاده این شهید نشان از شجاعت و ایستادگی این مرد الهی است.

تسخیری اضافه کرد: این شهید اهل تحمل خسارت به کشور نبود و نگذاشت دشمن متجاوز در درون کشور ما آرامش پیدا کند و جایگاه شهید خلعتبری در غرفه‌های عالی بهشت است و خداوند پاداش جان‌فشانی و ایستادگی در برابر ظلم را خواهد داد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در پایان یادآور شد: انسان‌ها هر جایگاه و پایگاهی داشته باشند در آن دنیا پاسخگو هستند و خداوند می‌فرماید کسی در صف اول باشد و عقب‌نشینی نکند بر او تبسم کرده و بدون حساب و کتاب با او مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا شهید خلعتبری عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند