Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس عصر امروز در مراسم اهدای سه دستگاه خودرو به روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس در روستای «ایگدر علیا» اظهار کرد: استان گلستان با یک‌هزار روستا دومین جمعیت روستایی در کشور را دارا بوده و بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری در روستاها است.
وی تصریح کرد: محور توسعه گلستان در بخش کشاورزی بوده و اگر ماندگاری روستائیان در روستاها افزایش یابد شاهد تقویت این بخش در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار گلستان نقطه شروع تولید را در روستاها ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت های اقتصادی گلستان در بخش کشاورزی است نقطه شروع تولید در استان روستاها هستند.

وی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا با ارائه تسهیلات و تسهیل در حوزه تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات بتوانیم فرمایش رهبر معظم انقلاب را در خصوص پشتیبانی محقق کرده و موانع موجود در این مسیر را برداریم.
حق‌شناس با بیان اینکه در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در روستاها در راستای ماندگاری بیشتر روستائیان انجام شده است، بیان کرد: تلاش کردیم در سال‌های گذشته با اجرای طرح‌های هادی، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و آسفالت معابر روستایی ماندگاری روستائیان را افزایش دهیم.

وی ابراز کرد: مهاجرت معکوس در ۶۰ روستا گلستان آغاز شده و مطمئن هستیم با این مهاجرت معکوس تولیدات استان افزایش یافته و روستاهای ما آبادتر خواهد شد.
*نصیبی:  ۳ دستگاه خودرو به ارزش ۲۲ میلیارد ریال به روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس اهدا شد
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در این مراسم اظهار کرد: یک دستگاه «بیل بکهو» به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به روستای «ایگدر علیا» اهدا شد که مبلغ ۱۳۵ میلیون تومان آن از طرف دهیاری روستا و مابقی از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به صورت یارانه پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: دو دستگاه نیسان هر یک به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان که ۱۰ درصد آن توسط دهیاری‌ها و مابقی به صورت تسهیلات با کارمزد هشت درصد و یکسال تنفس بوده به روستاهای «بی‌بی‌شیروان» و «شهرک شهید بهشتی» اهدا شد.
علی نصیبی گفت: این سه دستگاه با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال در اختیار این روستاها قرار گرفته و در سال گذشته نیز ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های گردشگری و خرید خودرو به روستاهای استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ما آمادگی داریم تا سه برابر تحقق درآمد دهیاری‌ها در روستاها تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد هشت درصد و یکسال تنفس به روستاهایی که درخواست تسهیلات دارند برای خرید انواع خودرو پرداخت کنیم.
عضو شورای روستای «ایگدر علیا» در این مراسم اظهار کرد: این روستای دارای یک‌هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت بوده و سه مشکل عدیده دارد که امید داریم استاندار گلستان در رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.
پرویز کریمی گفت: راه ارتباطی روستا از مسیر جاده اصلی گنبد به مینودشت به طول سه و نیم کیلومتر نیاز به روکش آسفالت داشته و همچنین معابر این روستا نیز نیاز به زیرسازی، بهسازی و آسفالت دارد.
وی ادامه داد: پروژه‌های نوسازی لوله‌های آبرسانی این روستا از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و به صورت نیمه‌تمام بوده که انتظار بهره‌برداری از آن می‌رود.
در این مراسم استاندار گلستان قول رفع مشکلات روستا که توسط عضو شورای اسلامی این روستا مطرح شد را دادند.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان مهاجرت بخش کشاورزی گلستان استاندار گلستان هادی حق شناس دهیاری ها در روستاها تسهیلات ارزان قیمت پرویز کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی و در راستای محرومیت زدایی از روستاها، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۵ روستا در شهرستان‌های نائین و فریدن از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی افزود: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور مقرر شد که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۵۱ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۳ هزار نفر، شامل ۴۳۰۰ خانوار به آب پایدار سالم و بهداشتی دست یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص برنامه زمان بندی تکمیل آبرسانی به روستاها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به ۹ روستا تکمیل شده و ۶ روستای دیگر نیز نیز تاقبل از پایان اردیبهشت ماه سال جاری از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۴۲ روستای شهرستان نائین از طریق طرح جهاد آبرسانی به آب پایدار دست یافتند، افزود: حذف آبرسانی سیار و محرومیت زدایی از روستاها یکی از اولویت‌های شرکت‌های آبفا بر مبنای جهاد خدمت رسانی است.

کد خبر 6091111

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار