Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@09:47:14 GMT

رزمایش چندین کشور بیگانه در منطقه دریای عمان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۶۷۵۷

رزمایش چندین کشور بیگانه در منطقه دریای عمان

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده از آغاز رزمایش مشترک آمریکا، بلژیک، فرانسه و ژاپن در دریای مکران و خلیج عمان خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش مشترک دریایی آمریکا، بلژیک، فرانسه و ژاپن در دریای مکران و خلیج عمان آغاز شد. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در این رزمایش که نام «گروه رزمایش دریای عربی» برای آن انتخاب شده ناوهای چهار کشور یادشده مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برگزاری رزمایش روسیه و بلاروس در واکنش به تهدیدهای آمریکا

طبق گزارش آسوشیتدپرس،  ناو تهاجمی آبی‌خاکی «مِیکین آیلند» و دیگر تجهیزات آمریکا شامل نفت‌کش‌ها و هواپیماها در این رزمایش حضور خواهند داشت. ناو فرانسوی «شارل دوگل»، ناوشکن ژاپنی «آریاکه» و ناوچه بلژیکی «لئوپولد اول» نیز در این رزمایش مشارکت می‌کنند. 

این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند. دولت بایدن شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا دریای مکران دریای عمان رزمایش آمریکا ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج کوتاه در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز جمعه ۷ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب