Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: در حال حاضر رویه صادرات با مشکلات عدیده‌ای روبروست و بازرگانان از رویه فعلی ضربه های فراوانی خورده اند.

محمدرضا صفا اظهار داشت: استان هرمزگان  از ظرفیت های متعددی در ابعاد مختلف نظیر کشاورزی، صنعت و معدن برخوردار است.

وی بیان داشت: استان ما در حال حاضر در بخش صادرات آبزیان در کشور حرف اول را می‌زند و رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفا ادامه داد: قوانین غیرکارشناسی و مختل کننده امور ضربات زیادی به بدنه تجاری کشور وارد ساخته است و در این بین صادرکنندگان محصولات کشاورزی و به دنبال آن کشاورزان ضررهای فراوانی را متحمل شده اند.

وی ادامه داد: هرمزگان در کشت گلخانه ای رتبه نخست را دارد و بهترین نوع نارنگی مربوط به این استان است، بهترین نوع خرما  و محصولات خرمایی متعلق به استان هرمزگان است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی طرفداران فراوانی دارد.

صفا بیان داشت: استانی با چنین ظرفیت چرا باید برای صادرات محصولاتش به کشورهای هدف با مشکل مواجه باشد و چرا برای تولیدات خارج از فصل استان هرمزگان که بازار بسیار خوبی در کشورهای دیگر دارد اولویت بندی نشده است.

وی تاکید کرد: ممنوع کردن صادرات سیب و پرتقال و عدم تعادل در صادرات برخی محصولات بازار را با کمبود و عدم تعادل قیمت مواجه ساخته و این در حالی است که می توان با یک برنامه مدون محصولات خارج از فصل استان هرمزگان را جایگزین صادرات محصولی نظیر سیب کرد.

برچسب ها: صفابیان ، بندر عباس ، صادرات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NhO

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بندر عباس صادرات استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان