Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@08:54:56 GMT

چرا من آب هم می‌خورم چاق می‌شوم؟! +راهکار

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۶۹۸۸

به گزارش تسنیم، "چرا من آب یا سالاد هم می‌خورم چاق میشوم؟!" این سؤالی که بسیاری از افراد با اضافه وزن با آن مواجه هستند اما پاسخ آن چیست؛ بخوانیم:

از منظر طب ایرانی، منشاء اصلی انواع چاقی (چاقی عضلانی و  چاقی ناشی از توده چربی) افزایش رطوبت یا همان تری در بدن است؛ از طرفی برخی افراد سوء‌مزاج سرد و تر دارند و ناآگاهانه اقدام به مصرف موادی با طبع سرد و تر می‌کنند که این موضوع را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این موارد اشتباه، مصرف سالاد به جای وعده غذایی یا همراه غذا در افراد چاق است تا وعده غذایی را کمتر مصرف کنند و در نتیجه  لاغر بشوند! اما غافل از این که با چنین روشی، لاغر نمی‌شوند؛ چرا؟

اگر سالاد شما شامل خیار، گوجه، کاهو یا سالاد شیرازی با چاشنی ترش مانند آبلیمو هم باشد، نه تنها لاغر نمی‌شوید بلکه دچار استپ وزنی یا حتی تشدید سوء مزاج سرد و تر و کاهش سوخت‌وساز در بدن می‌شوید همچنین مصرف زیاد سالاد برای کاهش اشتها و کاهش وزن، نه تنها به این هدف منجر نمی‌شود بلکه باعث ضعف هضم و بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ و ترش کردن هم می‌شود.

مصرف زیاد سالاد، با پر کردن حجمی از معده تا حدی اشتهای فرد را کاهش می‌دهد اما چون اکثر ترکیبات سالادها ترکیبات سردی نظیر گوجه فرنگی، خیار سبز و کاهو هستند پس از مدت کوتاهی باعث ضعف هضم و ضعف بدن می‌شود و با ایجاد اشتهای کاذب، دوباره در فرد رغبت بیشتری ایجاد کرده و باعث چاقی می‌شود.

چرا حذف وعده شام یا جایگزینی آن با سالاد توصیه نمی‌شود؟

از اشتباهات بزرگ افراد برای رژیم‌های لاغری، نخوردن شام یا جایگزینی آن با سالاد است که نه تنها فرد، لاغر نمی‌شود بلکه  سبب ضعف بدنی وی یا به واسطه سرد بودن مزاج شب و مزاج سالاد، این چاقی تشدید هم می‌شود.

اما بازگردیم به سؤال بدوی این مطلب؛ همانطور که می‌دانید مزاج آب، هم سرد و تر است و مصرف بیش از حد و نابه‌جای آن باعث غلبه سردی و تری در بدن شده و زمینه چاقی را فراهم می‎‌کند؛ در نتیجه، مصرف مایعات از نیم ساعت قبل تا 2 ساعت بعد از غذا همچنین همراه با غذا و میوه و بدون تشنگی حقیقی، چاق‌کننده است.

تشنگی حقیقی زمانی است که معده غذا را هضم کرده باشد و برای رقیق  کردن آن و رطوبت‌رسانی به سایر اعضاء نیاز به آب پیدا کند و این تشنگی با آشامیدن آبی با دمای محیط هم برطرف می‌شود؛ اگر تشنگی با مصرف آب ولرم برطرف نشود و حتی با آشامیدن آب سرد بیشتر هم شود، تشنگی کاذب یا دروغین بوده و ناشی از بیماری معده است و نیاز به بررسی و درمان توسط پزشک متخصص طب سنتی دارد.

حمزه سام دلیری؛ محقق طب ایرانی

منبع: الف

کلیدواژه: سرد و تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز پنجشنبه گفت: به طور حتم فضای کسب و کار کشور از حذف مقررات زائد تاثیرات مثبتی به خود خواهد دید.   امیررضا رجبی افزود: فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت امسال فرصت دارند تا مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا یا مجوز الکترونیکی تبدیل کنند، آن دسته از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار که تا تاریخ مذکور نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکرده باشند از دریافت خدمات دولتی محروم می شوند.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: الزام قانونی برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در راستای تسهیل فضای کسب و کار با هدف ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بیشتر و امکان فرصت های جدید است.   طبق بررسی های انجام شده از مجموع ۲۳۰ هزار پروانه صنفی در استان خراسان رضوی تاکنون تعداد ۲۸ هزار پروانه معادل ۱۲ درصد شناسه یکتا دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور