Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:52:29 GMT

تاثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلند مدت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۶۹۹۶

تاثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلند مدت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زیاده روی در نوشیدن قهوه می‌تواند روی حافظه بلند مدت تاثیر منفی بگذارد.

 بسیاری از مردم صبح خود را با یک فنجان گرم قهوه شروع می‌کنند. با این حال این مراسم صبحگاهی می‌تواند بر مغز شما، به ویژه حافظه شما تأثیر بگذارد.

بیشتربخوانید

کشف ارتباط مستقیم بین اضطراب و حافظه!

در حالی که اکثر ما برای تأمین انرژی مورد نیاز صبح به نوشیدنی کافئین دار محبوب خود (قهوه) اعتماد می‌کنیم، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند ترکیب مغز شما، به ویژه حجم ماده خاکستری را کمی تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه که در ژورنال Cerebral Cortex منتشر شد نشان داد که پس از ۱۰ روز "خودداری از کافئین"، حجم ماده خاکستری مغز شرکت کنندگان در این مطالعه نسبت به افرادی که کافئین می‌خوردند بیشتر شده بود.

قهوه
شرکت کنندگان از گروهی از افراد سالم تشکیل شده بودند که به طور منظم قهوه می‌نوشیدند. به آن‌ها دو کپسول داده شد (یکی حاوی کافئین و دیگری دارونما بود) تا در دو دوره ۱۰ روزه متفاوت مصرف کنند. سپس از آن‌ها خواسته شد که در هر دو بازه زمانی قهوه ننوشند. در پایان هر دوره، محققان از طریق اسکن مغزی، ماده خاکستری مغز شرکت کنندگان را بررسی کردند.

در حالی که هدف اولیه این مطالعه بررسی تأثیر کافئین بر کیفیت خواب بود، زیرا کمبود خواب می‌تواند ماده خاکستری مغز را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، یافته‌ها نشان داد که عمق خواب شرکت کننده با وجود داشتن کافئین یا نبودن، برابر است. چه چیزی متفاوت بود؟ حجم مغز ماده خاکستری در طی ۱۰ روز "خودداری از کافئین" بیشتر بود.

ماده خاکستری به ویژه در لوب گیجگاهی داخلی راست بیشتر بود، که شامل هیپوکامپ (یا همان منطقه‌ای است که برای تثبیت حافظه ضروری است). دکتر کارولین رایچرت، یکی از نویسندگان اصلی مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج ما لزوماً به این معنی نیست که مصرف کافئین روی مغز تأثیر منفی دارد، اما مصرف روزانه کافئین به طور واضح بر سیستم شناختی ما تأثیر می‌گذارد، که به خودی خود باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود.»

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های تغذیه ای دانستنی های علمی ماده خاکستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد