Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کارگرانی قلب یکی از بنیانگذار بلژیک را در یکی از چشمه‌های شهر «Vervetto» پیدا کردند و این کشف افسانه شناخته شده‌ای را در این کشور تأیید می‌کند که بیش از ۱۳۰ سال ادامه دارد.

افسانه می‌گوید که قلب «پیر داوید»، یکی از بنیانگذار بلژیک در چشمه‌ای که یاد و خاطره او را گرامی می‌دارد، حفظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از انقلاب بلژیک، زمانی که کشور را پس از استقلال از هند به دست آور، اولین شهردار شهر «وروتتو» بود.

این داستان به قرن نوزدهم برمی گردد و اکنون واقعیت آن تایید شده است، زیرا صندوق نگهدارنده قلب چندی پیش کشف شد.

«ماکسیم دوژ»، عضو شورای مسئول کار‌های عمومی در وروتتو گفت: اینگونه است که اسطوره به واقعیت تبدیل شد. کارگران این صندوق را پیدا کردند و سریعاً توانستند آن را در وضع ایمنی قرار دهند.

پیر یکی از بنیانگذار بلژیک و نماینده وروتتو در کنفرانس ملی تصویب قانون اساسی این کشور در سال ۱۸۳۰ بود، هر چند او از جمهوری و نه از سلطنت پارلمانی که کشور به آن تغییر شکل داده بود، حمایت می‌کرد. پیر شهردار، میانجیگری فرآیند‌های صلح، ایجاد کننده مناطق صنعتی نوآورانه و مناطق مسکونی برای کارگران و تاسیس آتش نشانی شهر و همچنین سیستم مدارس متوسطه در بلژیک شد.

او در ۶۸ سالگی در سال ۱۸۳۹ هنگامی که یکی از پنجره‌های خانه اش به سر او افتاد، درگذشت و این حادثه ۳ سال پس از انتخاب مجدد او به عنوان شهردار وروتتو رخ داد و در آن زمان شهر به حالت غم و اندوه گرفتار شد.

مورخان همیشه می‌دانستند که قلب پیر با هدف قرار دادن آن در یک بنای یادبود از جسد او جدا شده است.

پل برتولت، مورخ گفت: چند روز پس از مرگ پیر دیوید، با تصمیم شورای شهر در آن زمان و با تأیید خانواده او، ۳ جراح تابوت او را باز کردند تا قلب او را جدا کنند و آن را در جعبه‌ای به عنوان یک بنای یادبود، قرار دادند.

گفته شده این جعبه در موزه هنر‌های زیبای شهر و قبل از بازگشت به محل خود در چشمه مرمت شده به مدت یک ماه برای بازدید مردم نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار باستانی مجسمه سازی اقدام عجیب قرن نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار ملاقات مودریچ با تاریخ: افسانه سوم رئال

به گزارش "ورزش سه"، همه رئالی‌ها متفق‌القول هستند که ‏مهم‌ترین اسطوره‌های تاریخ باشگاه تاکنون آلفردو دی‌استفانو و ‏کریستیانو رونالدو بوده‌اند. دی‌استفانو با پیوستن به رئال تاریخ ‏باشگاه را دگرگون کرد و اولین پنج جام اروپایی را به دست آورد. ‏کریستیانو هم با به ثمر رساندن 451 گل در 450 بازی نامش را برای ‏همیشه در تاریخ رئال ماندگار کرد. ‏

اما حالا یک ستاره دیگر در حال تبدیل شدن به سومین افسانه ‏باشگاه است و تا رسیدن به این جایگاه تنها یک قدم فاصله دارد. لوکا ‏مودریچ نه تنها هواداران رئال را شیفته خود کرده بلکه از نظر آماری ‏همه مدعیان را کنار زده است. ‏

مودریچ در حال حاضر از نظر تعداد جام‌ها پرافتخارترین بازیکن تاریخ ‏باشگاه است. با این‌حال او دو همسایه دارد. مودریچ، ناچو و بنزما ‏مشترکا 25 جام با پیراهن رئال به دست آورده‌اند. این آمار ممکن ‏است روز اول ژوئن برای مودریچ به 26 جام تبدیل شود. ‏

مودریچ تا اینجا 5 جام اروپایی، 5 جام باشگاه‌های جهان، 5 سوپرجام ‏اروپا، 4 سوپرجام اسپانیا، 4 قهرمانی لالیگا و 2 قهرمانی کوپا دل‌ری به ‏دست آورده است. او برای رسیدن به ششمین جام اروپایی امشب ‏باید در پیروزی رئال مقابل بایرن نقش بازی کرده و سپس در فینال ‏برای فتح جام ششم تلاش کند. ‏

با وجود همه شایعات به نظر می‌رسد لوکیتا دست‌کم یک فصل دیگر ‏در رئال ماندنی است و این فرصتی است تا او جام‌هایش را به عدد 27 ‏برساند. در این صورت او با هفت جام قهرمانی در اروپا یکه‌تاز خواهد ‏شد و در کنار دی‌استفانو و رونالدو سومین افسانه بزرگ تاریخ رئال ‏مادرید لقب خواهد گرفت. ‏

دیگر خبرها

  • سه افسانه درباره خواب که نباید باور کنید
  • ببینید | شادی متفاوت رودیگر و آلابا پس از بازی؛ تکرار شادی افسانه‌ای با صندلی!
  • قطع ارتباط موسسات آموزش عالی بلژیک با دانشگاه‌های اسرائیل
  • بلژیک: کشورهای اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند
  • قرار ملاقات مودریچ با تاریخ: افسانه سوم رئال
  • تلگرام تحت نظارت بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم