Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازنده دستگاه تنفس مصنوعی در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نمونه آزمایشگاهی دستگاه تنفس مصنوعی ventilator برای بیماران حاد تنفسی از جمله مبتلایان به کرونا در این دانشگاه ساخته شد.

هومان کعبی، عضو هیئت علمی گروه برق دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه تنفس مصنوعی ventilator گفت: این دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی حیاتی برای بیماران حاد تنفسی از جمله مبتلایان به ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کعبی افزود: با شیوع بیماری کرونا به دلیل گران بودن دستگاه ventilator، بسیاری از کشور‌ها در تلاش برای ساخت نمونه‌های ارزان قیمت این دستگاه هستند و دانشگاه‌های مختلفی در دنیا طراحی دستگاه‌های ارزان قیمت را شروع کردند؛ این کار ابتدا در دانشگاه MIT «موسسه تکنولوژی ماساچوست» آغاز شد و متخصصان از کشور‌های مختلف در اجرای این پروژه همکاری دارند.

عضو هیئت علمی گروه برق دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: از این رو، در این دانشگاه تصمیم گرفته شد به صورت مستقل ساخت دستگاه ventilator انجام شود چرا که به توانایی‌های علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز باور داشتیم.

وی ادامه داد: این دستگاه بر پایه استفاده از ابزار تنفس مصنوعی دستی (آمبوبگ) ساخته شده که پزشکان بیهوشی برای کمک به بیماران در اتاق‌های عمل از آن استفاده می‌کنند و دستگاه ساخته شده در دانشگاه شهید چمران اهواز با حجم، فشار و تعداد تنفسی که برای آن تعریف می‌شود، می‌تواند به تنفس بیماران کمک کند.

سازنده دستگاه تنفس مصنوعی در دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: دستگاه‌های پیشرفته‌تر و گران تری نیز وجود دارد، اما مزیت دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده در دانشگاه شهید چمران اهواز ارزان‌تر بودن و عمق ساخت داخل آن در وضعیت فعلی و شیوع بیماری کرونا است چرا که نمایشگر، راه انداز دستگاه، پردازنده، نرم افزار و سخت افزار آن در این دانشگاه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تنفس مصنوعی بر پایه قابلیت‌های کاری دسته بندی و قیمت گذاری می‌شوند، عنوان کرد: یک دستگاه حرفه‌ای تنفس مصنوعی ventilator چند صد میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود و عموماً به صورت قطعات منفصله در کشور مونتاژ می‌شود؛ وقتی بتوانیم این دستگاه را با اخذ مجوز‌های استاندارد و با دانش فنی بومی در کشور بسازیم، بیش از ۵۰ درصد ارزش افزوده خواهد داشت و علاوه بر کاهش هزینه‌ها می‌تواند اشتغال زا هم باشد.

کعبی با اشاره به اینکه برای اخذ استاندارد‌های پزشکی نیاز است همکاری‌های لازم بین دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اداره کل استاندارد انجام شود، یادآور شد: در این زمینه مستندات لازم جمع آوری‌شده و پیگیری‌ها در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز دستگاه تنفس مصنوعی ویروس کرونا دانشگاه شهید چمران اهواز دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان