Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که خروج یکجانبه واشنگتن از برجام اثبات ناتوانی این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و نقض قوانین بین‌المللی است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های چینی تأکید کرد که خروج واشنگتن از برجام، اثبات ناتوانی کامل این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و همچنین نقض قوانین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص گفت: «وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و هم‌اکنون تلاش می‌کنند آن را احیا کنند، نه تنها (آمریکا) عمل به تعهداتش را متوقف کرد، بلکه تمامی کشورهای دیگر را از عمل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌الملل است و نمایش ناتوانی کامل این کشور در مذاکره است».

وی همچنین با تأکید بر لزوم تشکیل یک ائتلاف گسترده برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه گفت که هرگونه طرحی که علیه ابزار غیرقانونی چون تحریم‌های یکجانبه باشد، «شایسته هرگونه حمایت ممکن است».

لاوروف سپس یادآوری کرد: «ونزوئلا در سازمان ملل طرحی را برای ایجاد ائتلافی علیه اقدامات یکجانبه اجباری مطرح کرد. به هرحال، این سازمان یک نماینده ویژه و یک گزارشگر ویژه در موضوعات مقابله با تحریم‌های یکجانبه دارد. این گزارشگر نگرش بسیار متعادل و عینی دارد».

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تشکیل ائتلاف ضد اقدامات یکجانبه گفت: «چنین ابتکاراتی باید مورد تشویق قرار گیرند و ما می‌بایست یک ائتلاف حداکثر گسترده از کشورهایی تشکیل دهیم که با این اقدام غیرقانونی (تحریم) مقابله می‌کنند».

سرگئی لاوروف همچنین ضمن انتقاد از خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام ابراز امیدواری کرد که واشنگتن به قصد خود برای بازگشت به برجام پایبند باشد.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

 ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

یک‌سال بعد که دولت‌های اروپایی نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری شکست خورده گفته قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند. جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) توسط دولت آمریکا علیه ایران است.

دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

مقام‌های دولت بایدن علی‌رغم اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری در اظهاراتی مشابه با مقام‌های دولت ترامپ می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق استفاده کنند. دولت بایدن در توضیح درباره مولفه‌های این «توافقی گسترده‌تر» با ایران گفته لازم است به اختلافات با ایران در زمینه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای نیز رسیدگی شود.  

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف خروج از برجام خروج آمریکا از برجام برجام توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد

به گزارش قدس آنلاین، مدرس رسمی ای‌اف‌سی و نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا گفت: در ابتدا این قهرمانی را به ملت شریف ایران، کادر فنی، بازیکنان و جامعه فوتسال ایران تبریک عرض می‌کنم. خدا را شکر که جام قهرمانی باردیگر به ایران بازگشت و یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد.

فاطمه شریف درباره سطح این دوره جام ملت‌ها اظهار کرد: سطح این دوره از رقابت‌ها با توجه به اینکه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان بود، بسیار بالاتر از دوره‌های قبلی بود و دیگر از نتایج یک‌طرفه و پر گل خبری نبود و تیم‌ها با سرمایه‌گذاری مناسب، جذب مربیان تراز اول دنیا و برگزاری بازی‌های تدارکاتی در سطح بالا، به این رقابت‌ها وارد شدند و در نتیجه هیچ تیمی از پیش بازنده نبود و شگفتی‌های زیادی از جمله حذف تیم ژاپن در دور گروهی، راهیابی تیم ملی تاجیکستان به مرحله نیمه‌نهایی و کسب سهمیه جام جهانی توسط تیم ملی افغانستان در این جام رقم خورد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان ادامه داد: حضور چهار تیم از منطقه آسیای میانه از پنج سهمیه جام جهانی نشان دهنده رشد و توسعه فوتسال در این منطقه است و از دیدگاه من حضور ایران در این منطقه و همچنین حضور مربیان با دانش ایرانی در این کشورها و حضور بازیکنان این کشورها در لیگ ایران از جمله دلایل اصلی رشد فوتسال در این منطقه است.

مدرس رسمی ای‌اف‌سی با اشاره به درخشش مربیان ایرانی در این دوره تصریح کرد: جای بسی خوشحالی است که با وجود مربیان تراز اول فوتسال دنیا از کشورهای اسپانیا و برزیل در تیم‌های ملی این دوره از رقابت‌ها، مربیان ایرانی خوش درخشیده و تیم ملی فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی که در دوران بازیکنی ستاره بی‌بدیل تیم ملی بود، قهرمان شد و تیم ملی افغانستان نیز با هدایت مجید مرتضایی مربی و مدرس باتجربه مشهدی توانست سهمیه جام جهانی را کسب کند.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی در ادامه افزود: از همین امروز باید این قهرمانی را فراموش کنیم و برای جام جهانی که میدان رقابتی سخت‌تر و مهم‌تر است آماده شویم و کادر فنی با برطرف کردن نقاط ضعف تیم ملی بتواند در جام جهانی ازبکستان، زمینه موفقیت و درخشش تیم ملی را فراهم کند. خوشبختانه با رفع مصدومیت حسین طیبی، قطعاً شرایط تیم ملی در ازبکستان بهتر خواهد بود.

فاطمه شریف با شاره به حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی گفت: باید از حمایت‌های فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال هم تشکر کرد که در این مدت با فراهم کردن زمینه حضور تیم ملی در رقابت‌های جایزه بزرگ برزیل، بازی دوستانه با تیم ملی روسیه در ایران، شرکت در تورنمت ویتنام و ... توانستند به کادر فنی در زمینه جوانگرایی و استفاده از بازیکنان جوان کمک کنند و ثمره آن را در جام ملت‌های آسیا ببینیم.

وی در پایان تصریح کرد: البته به نظر من رمز اصلی موفقیت تیم ملی، اتحاد و همدلی تک تک اعضای تیم بود که در سفر معنوی به مشهد و استعانت از درگاه امام رضا (ع) این موضوع کاملاً محسوس بود و خدا را شکر که به لطف امام رضا(ع) و دعای دختران مؤسسه همدم این تیم کاپ قهرمانی را به ارمغان آورد.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد