Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:35:05 GMT

ممنوعیت برچسب دودی شیشه خودرو در صورت مانع دید

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۷۹۵۱

ممنوعیت برچسب دودی شیشه خودرو در صورت مانع دید

سرهنگ علی نام‌درست روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نصب و استفاده از برچسب‌های شیشه دودی بر روی خودروها باعث کاهش دید راننده نسبت به مسیر حرکت و احتمال بروز تصادف در حین رانندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد متخلف به منظور ارتکاب تخلفات و یا جرائم خاص نسبت به نصب برچسب‌های شیشه دودی بر روی خودروها اقدام می‌کنند افزود: قانونگذار به منظور نظارت بیشتر پلیس بر عملکرد رانندگان، ارتقای ایمنی ترافیک و پیشگیری از جرائم برابر ماده ۲۲۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی نصب شیشه دودی، برچسب بر روی خودرو، باز گذاشتن درب صندوق عقب وسیله نقلیه در حال حرکت، یا نصب پرده یا کرکره یا هر چیز دیگری که مانع دید عقب وسیله نقلیه شود را تخلف دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهوار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برابر جدول جریمه‌های تخلفات رانندگی، کد اخطاریه ۲۱۱۴، مستند به ماده ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی برای نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه خودرو در کلان شهرها مبلغ ۵۱هزارتومان و سایر شهرها ۳۰هزارو ۶۰۰ تومان جریمه درنظرگرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته رانندگانی که دارای شرایط خاص از نظر بیماری‌های پوستی، چشمی، شیمیایی باشند و بیماری آن‌ها به تایید پزشک معتمد ناجا قرار گرفته باشد از این محدودیت مستثتی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها پلیس راهور شیشه دودی تخلف جریمه اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)

امیرمسعود عابدین: فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیرکلاسیک پلاک ملی ایران را یدک می‌کشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد.

فراری ۴۵۸ جانشین فراری F۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد. صحبت کردن درباره طراحی ۴۵۸ ایتالیا، تکرار مکررات است؛ چرا که طراحی زیبا و منحصربه‌فرد این خودرو بر همگان ثابت شده است. قلب تپنده این خودرو، پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر بوده که ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور در زمان خود جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های جهان بود. با حضور این فراری قدرتمند در خیابان، هیچ خودرویی جرئت خودنمایی ندارد! رقیب مستقیم این خودرو یعنی مرسدس‌بنز SLS هم در کشور حضور دارد.

منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیر تکامل خودروی ایتالیایی و لوکس فراری (فیلم) چند ترفند ساده که از سرقت موتورسیکلت جلوگیری می کند (فیلم) تکنولوژی به کار رفته در مدل جدید خودرو فراری پورسانگوئه 2023 (فیلم)

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • انتقاد تند مدیر سپاهان/ کمیته انضباطی به تخلفات سنگین هواداران پرسپولیس رسیدگی کند
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد