Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده لنجان در مجلس گفت: مالیات در کشور ما به یک تیغ برنده‌ برای برخی اصناف مبدل شده‌است؛ بنابراین باید مالیات‌ برای تولیدکنندگانی که خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم هستند، با تشویق‌های مالیاتی و به میزان مناسب‌تری دریافت شود. - اخبار استانها -

حسین رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  ا صفهان   با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید اظهار داشت: تولید ثروت، ارزآوری و اشتغال 3 موضوع اصلی و مهم نهفته در مسئله تولید است، به عبارتی ارتقاء و رونق تولید در کشور نقش به‌سزایی در توسعه عمران و پیشرفت کشور و افزایش ثروت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل بعدی کشور ما در برخی از مواقع کمبود ارز است؛ به ویژه در تحریم‌های نفتی که باید  ظرفیت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی و ... جایگزین شود و از این طریق صادرات را تقویت و ارزآوری انجام دهیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشتغال به عنوان دیگر مشکلات کشور است که هرچه‌قدر تولید را افزایش دهیم به همان اندازه زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم کرده‌ایم.

وی با اشاره به موانع داخلی و خارجی تولید تصریح کرد: از جمله موانع داخلی، عدم توجه کافی به حمایت از تولید است که سرمایه در گردش و نظام بانکی اولین مانع مسیر تولید هستند.

قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، 2 میلیون مسکن را به بازار عرضه می‌کندتحقق 100درصد درآمد مالیاتی دولت تا 20 اسفند/ دژپسند: صادرات غیرنفتی از 33میلیارد دلار گذشت2400 میلیارد تومان فرار مالیاتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

 رفع مانع مالیاتی برای تولیدکنندگان 

رجایی با بیان اینکه "مالیات در کشور ما به یک تیغ برنده‌ برای برخی اصناف و تولیدکنندگان مبدل شده است" گفت: مالیات در کشورهای پیشرفته به سمت ثروت‌های غیر مولد می‌رود و اگر فردی خانه و ماشین گران قیمت داشته باشد، موظف به مالیات دادن است؛ از این رو باید مالیات‌ برای تولیدکنندگانی که خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم هستند، با تشویق‌های مالیاتی و به میزان مناسب‌تری دریافت شود.

 وی افزود: مجلس خوشبختانه در راستای رفع این مانع و حمایت از تولید، 20 درصد از مالیات همه شرکت‌های تولیدی و 70 درصد از مالیات اصناف را کاهش داد و بخشودگی جرایم تامین اجتماعی کارفرمایان از دیگر اقدامات موثر در مسیر تشویق و حمایت از تولیدکنندگان از سوی مجلس بوده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس با اشاره به کاهش وابستگی دولت در بودجه 1400 گفت: از دیگر اقدامات مجلس وادار کردن دولت به کاهش وابستگی به نفت است و همین امر باعث می‌شود که دولت از تولیدکنندگان حمایت کند که به سمت صادرات بروند. بنابراین دولت باید همت کند که با شفافیت و اجرای صحیح قوانین تصویب شده از تولید حمایت کند.

انتهای پیام/169/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای تولیدکنندگان لنجان در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست