Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@07:23:14 GMT

تولیدکنندگان نباید گرفتار پیچ و خمهای اداری شوند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۱۲۷

تولیدکنندگان نباید گرفتار پیچ و خمهای اداری شوند

رییس قوه قضائیه گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان نباید گرفتار پیچ و خمهای اداری شوند و با کنترل دقیق و قانونمند باید در ترخیص کالا سرعت داده شود.

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله رئیسی که روز گذشته به شهرستان تایباد در خراسان رضوی سفر کرده بود در جمع مسوولان محلی و منطقه و استاندار خراسان رضوی در شورای تامین تایباد افزود: هزار و ۲ کارخانه و واحد تولیدی طی سال گذشته با اقدام قضایی و کمک و همراهی دولت و دستگاههای متولی امر احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جدید باید موانع صادرات و مراودات اقتصادی در همه نقاط راهبردی مرزی یک به یک برطرف شود و شاهد قفل شکنی از برخی موانع و گشایش اقتصادی در این مناطق مهم باشیم.

رییس دستگاه قضا به ترانزیت کالا به صورت مستقیم از کشور به افغانستان اشاره کرد و گفت: گمرک و مرزبانی باید دقت کنند با پوشش ترانزیت کالا، قاچاق کالا صورت نگیرد و اگر این کار انجام شود قاچاق سازمان یافته است و باید جلوی آن را گرفت و در سالی که مزین به نام "تولید،  پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" ست نباید قاچاق کالا مانع تولید باشد و باید به آن حساس بود.
آیت الله رییسی به عقب ماندگی ۱۰ ساله اجرای مصوبه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات خوب اخیر استانداری خراسان رضوی در این منطقه و ظرفیت اشتغال‌زایی پنج هزار نفری تعلل در راه‌اندازی هر چه سریعتر آن با توجه به تاخیر قبلی جایز و قابل اغماض نیست.
وی تاکید کرد: خیلی از استان‌ها به دنبال تصویب منطقه ویژه هستند اما در این منطقه، مجلس قانون فعالیت را مصوب کرده است و باید پیگیری لازم و کار جهادی انجام شود تا باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال در منطقه و رفع سریع مشکل بیکاری شود.
رییس قوه قضائیه گفت: ماشینهای توقیفی نباید در پارکینگهای گمرکات معطل بمانند و باید هر چه زودتر کار ترخیص و یا وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.
آیت الله رییسی با تاکید بر لزوم به کارگیری دیپلماسی اقتصادی افزود: اولویت نظام، ارتباط جدی و موثر با کشورهای منطقه و همسایگان است و دیپلماسی اقتصادی فعال می‌تواند هم در داخل، رونق تولید ایجاد کند و هم در منطقه به توسعه روابط اقتصادی بینجامد و شناسایی و حل مشکلات و فعال شدن ظرفیتها با دیپلماسی اقتصادی ممکن خواهد شد.
وی مرز دوغارون را یکی از فعالترین مرزهای کشور دانست و اضافه کرد: کار مردم نباید معطل سیستم اداری باشد و با مراقبت و حساب‌کشی، باید کار مردم تسهیل شود و با نگاهی که در استان است بسیاری از گره‌ها درحال باز شدن است و کارهای اساسی که در مرز انجام می‌شود درتحقق شعار سال نقش آفرین است.
رییس دستگاه قضا یکی از جلوه های مهم این منطقه را زندگی مردمان شیعه و اهل سنت در کنار هم دانست و گفت: وحدت و انسجام، زمینه مهم توسعه در منطقه است و نقش علما و فرهیختگان در این زمینه بسیار برجسته است.
رییسی افزود: وحدت در هر منطقه می‌تواند عامل رشد و توسعه باشد و درگیر شدن با مسائل بی اهمیت می‌تواند اقدامات موثر به نفع مردم را خنثی کند.
بازدید از مجموعه های مختلف گمرک دوغارون و شنیدن مشکلات رانندگان و تولید کنندگان و صادر کنندگان از برنامه های دیگر رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه به شهرستان تایباد بود.

رییس قوه قضائیه دیروز و پیش از این نشست به منظور رفع موانع تولید و صادرات کشور و استفاده از ظرفیتهای دستگاه قضایی در سفری از پیش اعلام نشده به شهرستان تایباد خراسان رضوی از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مرز ایران و افغانستان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات گذرگاه مرزی دوغارون قرار گرفت.
آیت الله رییسی در ابتدای ورود، به پاسگاه مرزی منطقه رفت و مرزبانان را دلاورمردانی دانست که نقش اصلی را در تامین امنیت ایجاد می‌کنند.
وی همچنین در جریان بازدید از مرز اظهار کرد: انتظار مقام معظم رهبری در سال جاری بیش از سال‌های گذشته است و در سال ۱۴۰۰ همه باید تصمیم بگیرند کار جدی و متفاوت در راستای رونق تولید در کشور انجام دهند.
رییس قوه قضائیه مرز دوغارون را یک مرز با اهمیت دانست و گفت: این منطقه مرزی، هم دارای اهمیت ویژه اقتصادی و هم امنیتی است و از هر ۲ جهت باید مورد دقت قرار بگیرد تا مورد تهدید واقع نشویم.
رییسی افزود: وضعیت ورود اتباع خارجی به کشور و خروج آنها در این مرز باید قانونمند و ضابطه مند باشد و لازم است زیر ساختهای موجود برای اجرای این ترددها ترمیم و بازسازی شود.
وی به اهمیت بالای ارتباط ایران با کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان اشاره کرد و ادامه داد: تعامل سازنده اقتصادی با دنیا جزء سیاستهای مهم نظام است و روان سازی کارها در این مرز به تولید کننده و صادرات و واردات کمک می‌کند.

دیدار با فعالان اقتصادی ایرانی و افغانستانی و شنیدن مشکلات و معضلات حقوقی و قضایی آنها از دیگر برنامه های سفر آیت الله رئیسی به شهرستان تایباد بود.
استاندار خراسان رضوی و رییس کل دادگستری استان نیز در این سفر رییس قوه قضاییه را همراهی کردند.
منطقه اقتصادی دوغارون در شهرستان تایباد خراسان رضوی با مساحت هشت هزار و ۷۰۰ هکتار یکی از بزرگ ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود و نقش مهمی در روند تسهیل صادرات تولیدات ایرانی به کشور همسایه افغانستان دارد.
قوه قضائیه طی ۲ سال گذشته تلاش کرده در رفع مشکلات حقوقی و قضایی بخش تولید و صادرات کشور اهتمام ویژه ای داشته باشد و موانع را از پیش پای این بخش بردارد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه سفر به تایباد شهرستان تایباد رییس قوه قضائیه ویژه اقتصادی خراسان رضوی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم