Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@14:37:00 GMT

کتاب «#تبعیض_نه» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۱۳۳

کتاب «#تبعیض_نه» منتشر شد

کتاب «#تبعیض_نه» اثر ریتا علیزاده توسط انتشارات مرندیز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، کتاب «#تبعیض_نه» نوشته ریتا علیزاده به تازگی توسط انتشارات مرندیز منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب ابتدا به مسئله حقوق و کرامت زنان پرداخته و آن را از مباحث مهم دانسته است.

مسئله حقوق و کرامت زنان پرسش‌های جدیدی را فراروی اندیشه انسان‌ها به وجود آورده که اغلب ریشه در اعمال تبعیض به عناوین مختلف دارد، هر چند تدوین اعلامیه‌های حقوق بشر و اجرای آن توسط نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی تا حدودی باعث بهبود وضعیت حقوق انسان‌ها به ویژه زنان در سطح جهانی شده است، اما اختلاف پایه‌ای تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر با مبانی ادیان مختلف پیوستن بسیاری از کشورها را به مفاد این توافق‌نامه با تردید روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کتاب به این مسئله می‌پردازد که در جامعه تبعیض‌گرا رفتار خوب و انسانی با زنان به میزان رحم واگذار می‌شود و رفتارهای تحقیرآمیز بسته به میزان نفع‌رسانی افراد مجوز پیدا می‌کند و هرکس که نفعی نرساند بی دریغ تحقیر خواهد شد.

مهمترین مسئله‌ای که در این کتاب به آن پرداخته شده موضوع دگراندیشی در یک پرداخت روشنگرانه و داوری منصفانه با تکیه بر خاستگاه عمیق باورهای دینی و دور از نظرات مغرضانه است، از همین‌رو نویسنده در این کتاب راه برون‌رفت از نادیده گرفتن حقوق زنان در جامعه را یادآوری کرده است.

این کتاب شامل بخش‌های مختلف از جمله تعاریف و چارچوب‌های نظری، بررسی دیدگاه‌های مختلف در خصوص حقوق زن، دیدگاه اسلام به تبعیض، مقایسه فلسفه تفاوت جنسیتی از منظر اسلام و فمینیسم، نگرش جامعه‌شناسی به مقوله تبعیض، انواع تبعیض، بررسی روانشناسی تأثیرات تبعیض، نگاهی گذرا به زندگی زنان موفق ایران و جهان، نگاهی به جایگاه زن در پهنه ادبیات فارسی و بررسی کنوانسیون حقوق بشر و بررسی حقوق زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌شود که علاوه بر پرداختن ابعاد گوناگون تبعیض پیشنهاداتی برای رفع تبعیض داده شده است.

کتاب در ۱۱۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ و با قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب تبعیض حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!