Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه رویکرد محله‌محوری مساجد در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه می یابد، گفت: در هرماه به اقتضای مناسبت‌ها و اولویت‌هایی که وجود دارد، شبکه محله‌محور مساجد پایه برنامه‌های مختلفی در محلات اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام«حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد در سال1400 اظهار کرد: رویکرد محله محوری که در سال 99 با قوت شروع شد، در سال جدید نیز ادامه می یابد و در هر ماه به اقتضای مناسبت ها و اولویت هایی که وجود دارد، شبکه محله محور مسجد پایه عملیات های مختلفی را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در سال 1400 بحث کارکرد اجتماعی مسجد با قوت پیگیری می شود، تا آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری است، رقم بخورد و در شرایطی که کشور نیاز دارد، که مساجد پای کار باشند، بتوانند نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند. از طرفی تلاش ما در این راستا است که مساجد را در زمینه کارکرد اجتماعی شان فعال و روز به روز تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال 1400 انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم،تلاش می کنیم که رویکرد مساجد تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای باشد، امید است که با فعالیتی که مساجد در این زمینه انجام می دهند، زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم شود.

 

 

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به رویکردها و برنامه های در نظر گرفته شده در محور قرآنی هم اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونا برگزاری کرسی های تلاوت و همچنین طرح «تلاوت نور» و فعالیت های قرآنی مساجد تا حدودی با وقفه روبرو شد، ما با ارتباطی که با مساجد برقرار کردیم و تشویقی که انجام شد، مساجد در اواخر سال 99 از نظر فعالیت های قرآنی به همان وضعیت قبل بحران کرونا برگشتند و در سال 1400 با قوت فعالیت های قرآنی خود را انجام خواهند داد، تا نهضت قرآنی در مساجد همانند سابق مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ذاکر استمرار کمک های مومنانه توسط مساجد را از دیگر برنامه های مورد توجه در سال 1400 دانست و گفت: در آستانه ماه ضیافت الهی مساجد در بحث تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای خانواره های نیازمند محلات اقدام خواهند کرد و «رزمایش مردمی مواسات و نهضت تعاون و احسان» تا هر زمان که مورد نیاز باشد، از سوی بچه های مسجد ادامه خواهد یافت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه با شکل گیری مراکز نیکوکاری در بسیاری از مساجد بحث محرومیت زدایی و کیفیت خدمات خیریه ای بهبود یافته است، امید داریم که در سال  1400 تعداد بیشتری از مساجد را به شبکه مراکز نیکوکاری متصل کنیم، تا به نحو احسن بتوانند خدمات خودشان را به نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه ارایه کنند.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویکرد محله محوری مسجد تراز اسلامی فعالیت های مسجدی حجت الاسلام محله محور سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید

برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» که جزو برنامه‌های پربیننده شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه پویاست، با آیتم‌ها و کاراکتر‌های جدید از عید سعید فطر روی آنتن رفته است.

محله، حیاط مسجد و شبستان جزو لوکیشن‌هایی است که این برنامه در آن ضبط شده است.

ساختار برنامه نمایشی بوده و هر روز در محله اتفاقی رخ می‌دهد که منجر به شکل‌گیری نمایش می‌شود و با مداخله عمو روحانی و اهالی محل ماجرا پایان می‌یابد.

همچون گذشته حجت الاسلام محمدصادق مقدسیان اجرای برنامه را برعهده دارد.

در کنار شخصیت عمو روحانی، آقای رنگ کار که فردی سربه هواست، آقای مهندس که در محله تعمیرگاه کامپیوتر و لوازم برقی دارد آقا ماشالله که راننده سرویس مدرسه است و گهگاهی به مسجد سر می‌زند و…

همچنین سه کاراکتر عروسکی در مجموعه جدید در کنار بازیگران و شخصیت‌ها قرار دارند. بهادر، که پسری پر انرژی است، اما کارهایش را با عجله انجام می‌دهد.
بنفشه خواهر بهادر هم از اواسط پروژه به این برنامه پیوسته است و غاغارخان، کلاغی است که در محل رفت و آند می‌کند و اشیا دور ریز را جمع می‌کند در ضمن با خبرچینی‌های خود دردسر‌هایی را به همراه می‌آورد.

برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» به تهیه کنندگی مهدی نیک روش، کارگردانی مرضیه منصوری، سردبیری محمدحسین حبیبی در گروه خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ در ۱۰۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شده است.

امیرحسین انصافی، محمدحاجی بابایی، ماشالله کوهستانی، مهدی مقیم، آرش صادقیان، زهرا محمدباقری و… از جمله بازیگرانی هستند که در این برنامه حضور دارند.

«منم بچه‌ها مسلمان» روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود