Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:28:07 GMT

بیش از ۱۷ میلیون دلار کالا از محلات صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۲۱۶

بیش از ۱۷ میلیون دلار کالا از محلات صادر شد

«رضا ملکی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محموله‌های صادراتی این شهرستان به کشورهای ارمنستان، افغانستان، عراق، ترکیه، هند، تایوان، ویتنام، رومانی و  تاجیکستان فرستاده شده است.

وی اظهار داشت: ۸۰۷ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی  به ارزش ۱۱۴ هزار دلار بخشی از صادرات این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد همچنین پارسال ۱۱ میلیون دلار گل و گیاهان زینتی به شکل غیرمستقیم و از طریق بازارچه‌های محلی  و  ۸۰۰ هزار بسته بید قرمز به ارزش چهار میلیون دلار نیز از این شهرستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار داشت: پنج هزار و ۳۳۶ تن دوده صنعتی نیز با ارزش ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار به شکل مستقیم از این شهرستان به خارج کشور صادر شد.
ملکی گفت: ۲۴۰ هزار دلار عایق رطوبتی و ۲۲۳ هزار دلار پارافین نیز  از محلات به کشورهای هدف صادر شده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی ادامه داد: پنج هزار متر انواع سنگ بریده ساختمانی به ارزش ۸۵ هزار دلار  نیز از سوی واحدهای صنعتی توانمند این شهرستان صادر شد.
ملکی با بیان اینکه این میزان صادرات با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شده،  بیان کرد: محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات با بیان اینکه  این شهرستان  قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: محلات رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.
شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک واقع شده و قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی توسعه صادرات محلات صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی توسعه صادرات وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی توسعه صادرات محلات صادرات غیر نفتی اخبار کنکور هزار دلار صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران