Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم پور گفت: اردوی جهادی در چابهار با هدف محرومیت زدایی از روز ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ در روستاهای رمین و گلبهار آغاز شده و جهادگران به مدت ۱۴ روز در این مکان مستقر هستند.

«روح الله رستم پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: اردوی جهادی در منطقه تابهار چابهار با هدف محرومیت زدایی از روز ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ در منطقه چابهار روستاهای رمین و گلبهار آغاز شده و جهادگران به مدت ۱۴ روز و تا ۱۰ فروردین ماه در این مکان مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی در قزوین ادامه داد: جهادگران در قالب تیم سلامت در ۲ بخش عمومی و تخصصی در این منطقه حضور دارند و متخصص کودکان و متخصص چشم پزشکی به صورت ویژه در حال خدمت رسانی هستند.

 

وی عنوان کرد: در بخش عمرانی هم نیروهای جوان جهادگر در حال احداث مدرسه هستند که امیدواریم با سرعت بالایی که در پیشرفت کار وجود دارد بتوانیم بخش های مهم کار را تا پایان این دوره به اتمام برسانیم.

 

رستم پور اعلام کرد: در ادامه هم اردو هم متخصصان دندانپزشکی، مامایی و پزشک زنان برای ارائه خدمات بهتر در منطقه حضور خواهند یافت؛ وجود مشکلات مختلف در اطفال و برخی بیماری ها که مردم این منطقه از آن رنج می برند جای نگرانی دارد اما تلاش قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی این است که در این مدت بیشترین خدمات را به مردم ارائه کند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: بیش از ۷۵ درصد ظرفیت نیروهای جهادی قرارگاه صرف محرومیت زدایی در استان قزوین می شود و در طول سال ۹۹ این قرارگاه یک روز تعطیل نداشته و پیوسته در حال خدمت رسانی به مردم محروم استان بوده است.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی در قزوین توضیح داد: حدود ۲۵ درصد از ظرفیت این قرارگاه جهادی صرف خدمت رسانی به مناطق خارج استانی می شود و این مجموعه با توجه به پتانسیل بالایی که دارد خدماتی را به سراسر مناطق محروم ارائه می دهد خدماتی که شاید از عهده سایر گروه های جهادی خارج باشد.

 

وی اظهار کرد: منطقه چابهار گروه های جهادی چندانی ندارد تا بتوانند کل منطقه را تأمین کنند اما در استان قزوین بیش از ۸۰۰ گروه جهادی وجود دارد که ثبت رسمی شده اند این در حالی است که یک درصد این ظرفیت در مناطقی مانند چابهار وجود ندارد تا برادران و خواهران این منطقه با عدالت بیشتری از خدمات جهادی بهره ببرند.

 

رستم پور خاطرنشان کرد: متخصصانی که در قزوین و تهران در سطح اردوهای جهادی خدمت رایگان به محرومان ارائه می دهند در منطقه چابهار حضور ندارد، متخصصی که در روستاهای دوردست الموت و بوئین زهرا ویزیت دارد در طول سال فقط یکبار در این مناطق حضور پیدا می کند امیدواریم سراسر ایران از این خدمات بهره مند شوند.

 

وی در ادامه گفت: تیم کارآفرینی قرارگاه هم به دنبال شناسایی پتانسیل و ظرفیت های اشتغال زایی منطقه چابهار است و در همین خصوص توجه زیادی به حوزه کشاورزی و دامپروری دارد تا با شناخت جغرافیایی منطقه و مشکل کمبود آب، واریته های مقاوم به کم آبی را در این منطقه معرفی کرده و آموزش های لازم برای کشت این نوع محصولات داده شود.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی در قزوین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای احیای کشاورزی در منطقه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن زردچوبه از مرز چابهار وارد کشور شده است در حالی که این منطقه تنها بخش مستعد کشور برای کاشت زردچوبه است، شناخت ظرفیت ها و تلاش مضاعف برای تولید مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در این اردو بیش از ۸۰ جهادگر حضور دارند، تیم پزشکی قرارگاه با توجه به خستگی دوران کرونا و با توجه به اینکه در این مدت با انجام تست های کرونا کمک خوبی برای شبکه بهداشت استان بوده اند در این دوره اردوی جهادی هم شرکت کرده اند.

 

رستمی با اشاره به حضور برخی جهادگران به همراه خانواده و اثرات تربیتی این اردوی جهادی بر روی فرزندان خانواده ها افزود: برخی اوقات از خانواده ها می شنویم که ما در تربیت یک بچه مانده ایم و چطور می توانیم توصیه به فرزندآوری را بپذیریم؛ رهبر معظم انقلاب در بحث تربیت فرزند تعبیر بسیار زیبایی دارند ایشان می فرمایند که ما قرار نیست بچه را تربیت کنیم بلکه ما باید محیط خانه را تبدیل به محیطی تربیتی کنیم در واقع وقتی محیط خانه تربیتی شد فرقی نمی کند چند فرزند در این فضا باشند چراکه در این فضای سالم و صحیح تربیت درست اتفاق خواهد افتاد و این بچه ها هستند که یکدیگر را تربیت می کنند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر در این اردوی جهادی نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله در بین ما حضور دارد و به واقع امروزه افرادی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به دست گرفته اند که ۳۰ سال بعد از انقلاب به دنیا آمده و شاید بسیاری از چیزها را با چشم خود ندیده اند ولی همه اینها از نشانه های رشد انقلاب و پیشرفت به سمت و سوی عدالت خواهی است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردوی جهادی چابهار محرومیت زدایی محرومیت زدایی منطقه چابهار اردوی جهادی رستم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است