Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:27:41 GMT

قاسمی درگذشت سفیر پیشین فرانسه در ایران را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۵۹۴

قاسمی درگذشت سفیر پیشین فرانسه در ایران را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: خبر درگذشت فرانسوا نیکولو تاسف‌بار و غیرقابل باور بود. او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع‌گرا و محققی آگاه و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود. نیکولو دیپلماتی مجرب بود و طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ سفیر فرانسه در ایران بود.

سفیر ایران در فرانسه تصریح کرد: در آخرین دیداری که چند هفته قبل داشتیم پیرامون موضوعات گوناگونی بخصوص تحولات آمریکا و بحث هسته‌ای ایران صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاسمی خاطرنشان کرد: او نگارش کتابی تحقیقی را در دست اتمام داشت که موضوع آن بحث هسته‌ای ایران از ابتدای طرح آن قبل از انقلاب اسلامی تاکنون و بر اساس اسناد دولت فرانسه است.

وی افزود: نیکولو تاکید داشت که برای اتمام تحقیق و انتشار کتاب خود به ۶ ماه وقت دیگر نیاز دارد.  

سفیر ایران در فرانسه در این پیام، فقدان او را به بازماندگان و تمامی مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی فرانسه و آنانی که در جهت تعمیق درک مشترک میان دو ملت ایران و فرانسه مجدانه و منصفانه تلاش می‌کنند، تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، فرانسوا نیکولو روز ۲۰ مارس (۳۰ اسفند ۱۳۹۹) در ۸۱ سالگی در پاریس درگذشت.

سفارت فرانسه در تهران در رابطه با شناخت خوب وی از ایران نوشت: او ایران را به خوبی و با تمام ظرافت‌هایش می‌شناخت و در بازگشت از تهران، "عمامه و گل سرخ، خاطرات نامنتظره یک سفیر در ایران" را نگاشت.

نیکولو در روز ۲۴ ژوئیه ۱۹۴۰ (۲ مرداد ۱۳۱۹) متولد شد. وی پس از گذراندن یک دوره علمی در موسسه مطالعات سیاسی در پاریس و کسب مدرک در سن ۲۱ سالگی، در سال ۱۹۶۴(۴۳-۱۳۴۲) وارد وزارت امور خارجه فرانسه شد.

از سال ۱۹۶۴ تا ۲۰۰۵ (۸۴-۱۳۸۳) وی به عنوان دیپلمات انجام وظیف می کرد، در سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ وی دبیر دومی سفارت فرانسه در سانتیاگو پایتخت شیلی را بر عهده داشت.

به مدت دو سال بین سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۸ رییس ستاد مشترک فرمانداری کل ارتش فرانسه در برلین بود. نیکولو پس از آن در بازه زمانی ۸۸-۱۹۸۶ سرکنسول فرانسه در شهر بمبئی هند شد.

وی در اوایل دهه ۹۰ میلادی نیز به عنوان سفیر فرانسه در بوداپست گماشته شد که ماموریت این دیپلمات فرانسوی تا سال ۱۹۹۷ ادامه پیدا کرد. در نهایت وی در سال ۲۰۰۱ به سفارت فرانسه در تهران آمد و تا سال ۲۰۰۵ آخرین ماموریت خود به عنوان دیپلمات را پایان داد.

این دیپلمات و تحلیلگر سیاسی مقالات زیادی را در رسانه های فرانسه و کشورهای دیگر در مورد ایران و حوزه کاری خود منتشر کرد.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران فرانسه بهرام قاسمی برلین ایالات متحده آمریکا سانتیاگو شیلی پاریس بوداپست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران فرانسه بهرام قاسمی انقلاب اسلامی ایران فرانسه بهرام قاسمی برلین ایالات متحده آمریکا سانتیاگو شیلی پاریس بوداپست اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ملکی پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا و عضو سابق تیم ملی بزرگسالان به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر این مصیبت را به جامعه جودو و خانواده ملکی پور تسلیت می گوید.

کد خبر 6089704

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • توافق اینتر و نیکولو بارلا بر سر تمدید قرارداد
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی