Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:29:28 GMT

گرامیداشت نوروز از سوی انجمن دیپلماتیک آسیایی در ژنو

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۷۵۶

گرامیداشت نوروز از سوی انجمن دیپلماتیک آسیایی در ژنو

به مناسبت حلول سال نو و فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰، مراسم بزرگداشت نوروز با همکاری انجمن همسران دیپلمات‌های آسیایی در ژنو و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به مناسبت حلول سال نو و فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰، مراسم بزرگداشت نوروز با همکاری انجمن همسران دیپلمات‌های آسیایی در ژنو و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به‌شکل مجازی از ساعت ۶ تا ۷ عصر روز شنبه برگزار شد، مدیرکل دفتر سازمان ملل در ژنو، رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، دبیر اجرایی یونیتار، مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی به عنوان مهمانان ویژه سخنرانی کردند و سپس کلیپ‌های کوتاهی در مورد سنت‌ها و آیین‌های نوروزی در کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، هند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان به نمایش درآمد.

میرقاسمی همسر نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران که از طرف انجمن همسران دیپلمات‌های آسیایی اجرای مراسم را عهده‌دار بود، با اشاره به منزلت، قدمت و اهمیت واقعی و نمادین نوروز در میان ایرانیان و دیگر مردمان حوزه نوروز، «دلسرد نشدن از ناملایمات و سختی‌های زمستانی و امید به آینده بهتر بهاری» را مهمترین آموزه نوروز و راز تداوم و ماندگاری این آیین کهن توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که «روح و پیام نوروز» انسان‌ها را به سمت مهربانی و یکرنگی و همدلی بیشتر سوق دهد.  

دارن تانگ مدیرکل سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی با تبریک نوروز و ارج نهادن گردهمایی مجازی نوروزی، بهار را پیام‌آور شادی و نشاط دانست و مثبت اندیشی و امیدواری را یکی از آموزه‌های طبیعت و نوروز به انسان معرفی کرد.

نزهت شمیم سفیر فیجی نرد دفتر سازمان ملل که همزمان ریاست شورای حقوق بشر را بر عهده دارد، نوروز را به عنوان یکی از نمودهای میراث مشترک غیرملموس بشریت که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است، واجد اهمیتی فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملی دانست و تعیین روز بین‌المللی نوروز از سوی مجمع عمومی سازمان ملل را نشانه جهانی بودن پیام نوروز توصیف کرد.  

نمایندگان و همسران سفرای هند، عراق، افغانستان، مالزی، قزاقستان، پاکستان از جمله دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

همچنین شامگاه جمعه نیز مراسم بزرگی به ابتکار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران و همکاری ۱۱ کشور دیگر حوزه نوروز شامل افغانستان، جمهوری آذربایجان، هند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان برگزار شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید نوروز ایام نوروز نوروز جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری این امام همام و شانزدهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین در مصلای صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همراه بود.

کد خبر 6096494

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)