Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرا نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با موضوع آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی سخت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به شهر زلزله زده سی سخت سفر و ضمن دیدار با مردم این شهر، در نشست ستاد هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، تابش رئیس بنیاد مسکن کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه توصیه‌های را خطاب به جهانگیری کرد و گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سهم مشارکت را در انتخابات‌ها دارند و در انتخابات گذشته ۷۲ درصد مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه در نظام گذشته ظلم زیادی به این استان شد، افزود: به برکت نظام اسلامی و نظام ولایت فقیه خدمات بی نظیری به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، اما با نقطه مطلوب در شأن نظام اسلامی ما فاصله داریم.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به طرح های نیم تمام استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و اضافه کرد: طرح های نیمه تمام و رها شده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را ناراحت کرده است.

وی افزود: طرح‌های زیادی داریم که به ثمر نرسیده، کلنگ‌ها و پروژه‌های زیادی به زمین خورده شده است و با این وضعیت سال‌های سال طول می‌کشد که به ثمر برسند، امیدوارم به این بخش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: اگر چند طرح خوب و بزرگ را در این استان انجام بدهیم، بهتر از این است که طرح‌های خرد زیادی کلنگ زنی شوند و به نتیجه نرسند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در لحظات اول در شهر زلزله زده سی سخت حضور داشتند و پای کار بودند.

وی گفت: باید تسهیلات را برای ساخت منازل زلزله زده سی سخت بیشتر کنیم و اگر این تسهیلات بیشتر شود کار سرعت پیدا می‌کند. امیدوارم این کار به نحوی جلو برود که تعمیر و بازسازی منازل به زمستان بعدی نخورد، چرا که دنا سردسیر و برف گیر است.

روشنفکر:مردم این استان از دولت عیدی مطالبه می کند

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این نشست، با تبریک عید باستانی، گفت: مطالبی را با توجه به نداشته‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عرض می‌کنم.

مهدی روشنفکر افزود: ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور،  ۲۰ درصد نفت و گاز، ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس، ۲ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهان دارویی و ۳۰۰ جاذبه کم نظیر طبیعی متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما متأسفانه هنوز مردم این استان ار محرومیت می‌نالند.

وی  با بیان اینکه بیکاری بیداد می‌کند، بیان کرد: انتظار می‌رود برای رهایی مردم از این وضعیت و به جای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مقطعی برای حضور سرمایه گذار و سرمایه گذاری و اشتغال و کاهش بیکاری فکر اساسی شود.

روشنفکر با بیان اینکه مردم این استان از دولت عیدی مطالبه می‌کند، افزود: برخی از مطالبات مردم را به شرح زیر بیان می‌کنم.

تخصص ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه هالی ملی، جاده‌های مواصلاتی، و سد تنگ سرخ که آب شرب کشاورزی و صنعتی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می‌کند.

وی افزود: دوم راه اندازی کارخانه قند یاسوج، سوم کلنگ زنی سد سقاوه، چهارم معرفی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این استان، از جمله مطالبات مردم این استان است.مکلف کردن بانک‌های خصوصی برای اینکه بخشی از منابع خود را در این استان سرمایه گذاری کنند.ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای واحد‌های تولیدی و صنعتی که مشکل دارند.

استاندار: امیدوارم ساخت خانه‌ها تا مرداد ماه تمام شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: پس از وقوع زلزله اسکان اضطراری در همان شب شکل گرفت، اقدامات سریع ما ازاد سازی خیابان‌های مسدود شده بود. گام بعدی وصل کردن دوباره اب برق گاز چند ساعت بعد از وقوع زلزله انجام گرفت.

کلانتری ادامه داد: با همکاری سپاه فتح و تیپ ۴۸ فتح و نهاد‌های مردمی و دولتی شهر را به هشت نقطه تقسیم کردیم؛ تا امروز به لطف الهی و با داشتن سپاه و بسیجِ همراه و همدل و نیروی انتطامی و اداره اطلاعات تا الان بعد از وقوع زلزله یک سرقت انجام نگرفته است.

وی افزود: دولت در سریع‌ترین زمان مصوبات را به بانک‌ها ابلاغ کرد و بنیاد مسکن با تمام ظرفیت‌ها پای کار امدند، ستاد بازسازی را در پنج نقطه شهر سی سخت مستقر کردیم برای حلوگیری از ازدحام همچنین ۴۰ تیم ارزیابی از بنیاد مسکن انجا بودند.

کلانتری گفت: بازسازی یک هفته بعد از زلزله شروع شده است بیش از ۱۰۰ واحد شروع شده و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین الات در شهر سی سخت در حال کار هستند امیدوارم مردم تا مرداد ماه در خانه‌های جدید خود ساکن باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد شهر زلزله زده سی سخت مردم این استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر