Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:32:34 GMT

مدیریت صفر تا صد آب باید در اختیار استان قم باقی بماند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۹۹۱۲

مدیریت صفر تا صد آب باید در اختیار استان قم باقی بماند

مهدی متقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ذات شرکت های خصوصی در امور اقتصادی انتفاع شخصی است و همین مساله می تواند تهدیدات امنیتی، سلامت و بسیاری از چالش های دیگر را برای آینده آب این استان به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: همچنین در سال های گذشته عدم اختصاص حقابه های قم سبب بروز بحران خشکسالی و پدیده گرد و غبار و ریزگرد نمکی در این استان و ادامه وضعیت کنونی زندگی برای ساکنان شهرهای اطراف قم را نیز بغرنج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: در ۴۰ سال گذشته ۴ هزار هکتار از باغ های قم نابود و به ساختمان تبدیل شده است و طبق بررسی های کارشناسی توان اکولوژی و  تاب آوری قم حدود ۳۰۰ هزار جمعیت است، در حالی که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن هم اکنون در این استان ساکن شده اند.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت ها و صیانت از جان مردم بر اساس اسناد بالادستی در حوزه پدافندی است.

متقیان تاکید کرد: اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه های زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتویی و هسته ای، کالبدی، مردم محور، اقتصادی و پدافند عمومی و آمادگی تعریف شده است.

وی افزود: برای پیگیری و رصد اقدامات پدافندی کارگروه های امنیتی و انتظامی، بهداشت و سلامت بیولوژیک، انرژی و آب، صنعت و معدن، فرهنگی و آموزش، ارتباطات و اطلاعات، امداد و نجات، راه و شهرسازی، مشارکت های مردمی، کشاورزی و کارگروه خدمات شهری در استان قم عملیاتی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم اضافه کرد: قرارگاه و کارگروه پرتویی و هسته ای قم بعد از خروج آمریکا از برجام و از سرگیری برنامه های هسته ای در سایت فردو راه اندازی شده و به ۲ هزار نفر در این حوزه آموزش هایی ارائه شده است.

متقیان گفت: در سال ۹۹، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل به صورت مجازی برگزار شد.

به گفته وی، برای ایجاد پایداری در دستگاه های اجرایی و خدمات رسان قم در حوزه برق، آب، گاز و غیره رزمایش های مستمری در طول سال گذشته برگزار شده و ۶ رزمایش علمی و تخصصی نیز در سال ۹۹ به صورت مجازی ترتیب یافته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم عنوان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت قم در حوزه پدافند غیرعامل تفاهم نامه ای بین مرکز مدیریت حوزه علمیه و پدافند غیرعامل کشور در تربیت مربی و نیروی ماهر حوزوی منعقد شده است.

به باور وی، طبق اسناد بالادستی کلیه طرح هایی عمرانی، فرهنگی، رفاهی و غیره که در استان قم انجام خواهد گرفت برای جلوگیری از ناپایداری های کنونی شهر باید دارای پیوست مطالعات پدافندی باشد.

متقیان ابراز داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم برای احصای تهدیدها و راهکارهای مقابله با آن پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و در سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی رونمایی می شود.

وی اظهار داشت: طبق سند آمایش استان تاکید شده که الزامات پدافند غیرعامل در اجرای تمام طرح ها لحاظ شود اما اجرای بسیاری از پروژه های صنعتی و زیرساختی استان بدون درنظر گرفتن پیوست های پدافندی به بهره برداری رسیده است.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل قم آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل قم آب و فاضلاب پدافند غیر عامل قم آب و فاضلاب اخبار کنکور پدافند غیرعامل استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور