Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دانیال فرهیخته دوشنبه افزود: ویروس کرونا این توانایی را دارد که در بدن مخفی بماند و اگر به هر دلیلی مثل استفاده از داروها، استرس، افسردگی، خستگی و... سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، ویروس از حالت مخفی خارج و دوباره موجب بیماری می‌شود.

وی بیان کرد: پادتن کرونا در بدن یک درصد از بیماران که از آنها به عنوان آلرژی یاد می‌کنیم، به دلیل ساختار ژنتیکی بدن آنان ساخته نمی‌شود، این دسته از افراد بلافاصله بعد از ابتلا به کرونا، امکان ابتلای مجدد را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علت بعدی ابتلای مجدد به کرونا، جهش ویروس است. اگر ویروس جهش یافته وارد بدن شود، شخص دوباره به کرونا مبتلا خواهد شد.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز کرد: بر اساس بر اساس مطالعات جدید، افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند در صورت رعایت اصول بهداشتی نزدیک به ۹۰ درصد امکان ابتلای مجدد آنها کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان ۱۰ درصد احتمال ابتلا در این افراد نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین ثابت شده است به طور میانگین فاصله زمانی بین ابتلای اول تا دوم حدود ۶ تا ۹ ماه است، البته استثناهایی هم وجود دارد و این زمان به صورت میانگین است.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در بین افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ایمنی نسبت خوبی به وجود می‌آید، ولی همچنان امکان ابتلای مجدد وجود دارد و به هیچ‌وجه رعایت نکات بهداشتی را نباید دست کم گرفت.

وی اظهار کرد: بهتر است همه افراد چه جامعه، چه آنهایی که مبتلا شده‌اند و چه آنهایی که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، توصیه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند چرا که خطر ابتلای مجدد همیشه وجود دارد.

فرهیخته افزود: داده‌های فوق آخرین نتایج پژوهش‌هایی است که در نشریه European Journal of Clinical Investigation نیز منتشر شده است.

وی بیان کرد: همانطور که ثابت شده در یکصد سال گذشته عمده کاهش مرگ و میرها در جوامع بشری ناشی از تاثیر واکسن‌ها بوده و واکسن‌ها با تحریک سیستم ایمنی، عاملی مؤثر در پیشگیری از بیماری‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس ابتلای مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!

به گزارش "ورزش سه"، سه ماه پیش و پس از کش‌وقوس‌های فراوان اعلام شد بایرن مونیخ و توماس توخل در پایان فصل جاری به همکاری خود خاتمه خواهند داد ولی این سرمربی می‌تواند تا پایان فصل روی نیمکت باواریایی‌ها بنشیند.

در چنین شرایطی، جست‌وجوهای بایرن مونیخ برای یافتن مربی جدید آغاز شده و نام‌های زیادی نیز تاکنون پیرامون آن‌ها مطرح شده است. 

اخیرا مارکا ادعا کرد بایرن روی زیدان علاقه خاصی دارد و با او تماس‌هایی نیز گرفته شده اما هموطن زیزو معتقد است این انتقال اصلا منطقی نیست.

دسایی، ملی‌پوش سابق فرانسه، به اکیپ گفت: «بایرن فقط چند بازیکن دارد که با فلسفه زیدان و سیستم 3-3-4 او مطابقت دارند. باشگاه باید برای تغییرات و تطبیق خود با نیازهای زیدان، پول زیادی خرج کند. بایرن برای فراهم کردن شرایطی مطلوب زیدان به یک تغییر اساسی نیاز دارد. این انتقالی منطقی برای هیچکدام محسوب نمی‌شود. در حال حاضر زیدان ترجیح می‌دهد در کنار خانواده‌اش بماند تا اینکه مربی بایرن شود.»

دیگر خبرها

  • اسرار مخفی گورهای تاریخی افشا شدند
  • پدر یان ماتسن: ما می‌خواهیم در دورتموند بمانیم؛ چلسی دیگر شرایط خوبی ندارد
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مخفی‌کاری و احتیاط عجیب درباره عالیشاه و بیرانوند
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی