Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@16:11:27 GMT

برنامه ۵۰ساله آرامکو برای فروش نفت به چین

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۱۱۰

برنامه ۵۰ساله آرامکو برای فروش نفت به چین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، در دو ماه نخست امسال بزرگترین صادرکننده نفت به چین بود و طبق آمار گمرکی چین، حجم صادراتش با ۲.۱ درصد افزایش، به ۱.۸۶ میلیون بشکه در روز رسید.

با وجود کاهش کم سابقه تولید به دلیل مشارکت در پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰ روسیه را کنار زد و بزرگترین صادرکننده نفت به چین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی، در اظهارات ویدیویی گفت: تضمین تداوم امنیت نیازهای انرژی چین نه در پنج سال آینده بلکه در ۵۰ سال آینده بالاترین اولویت ما خواهد ماند.

ناصر در کنفرانس اعلام نتایج مالی آرامکو در روز یکشنبه اعلام کرده بود تقاضای چین برای نفت بسیار نزدیک به سطح پیش از شیوع ویروس کروناست و همزمان تقاضای آسیا به خصوص شرق آسیا، رشد قوی داشته است.

ناصر گفت: آرامکو علاوه بر این که بزرگترین صادرکننده نفت به چین است، در موقعیت مناسبی برای کمک به چین به منظور دستیابی به دومین هدف سده خود در گذار انرژی قرار دارد.

شی جین پینگ، رییس جمهور چین، در سپتامبر اعلام کرد چین آلایندگی کربن خود را پیش از سال ۲۰۳۰ به پیک می رساند و تا سال ۲۰۶۰ به سطح کربن خنثی دست خواهد یافت. انتظار می رود چنین هدفی تغییرات تاکتیکی در بخشهای انرژی و تولید به همراه داشته باشد.

ناصر گفت: آرامکو امیدوار است فرصتها برای سرمایه گذاری بیشتر در پروژه های پایین دستی، نیازهای چین برای حمل و نقل سنگین و شیمیایی و همچنین روغنها و مواد غیرمتالیک را تامین کند. آرامکو سرگرم همکاری با دانشگاهها و شرکتهای چینی در زمینه سیستمهای و فناوریهای سوخت موتور پاکتر است تا نفت را به مواد شیمیایی تبدیل کرده و انتشار گازهای گلخانه ای از منابع انرژی فعلی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان موسسه تحقیقات شرکت ملی نفت چین (CNPC) پیش بینی کرده اند تحت وعده اقلیمی رییس جمهور این کشور، تقاضای چین برای نفت تا حدود سال ۲۰۲۵ به ۷۳۰ میلیون تن محدود خواهد شد.

پربیننده ترین داستان یک گشایش اقتصادی واریز اولین سهمیه بنزین سال۱۴۰۰ خداحافظی بنزین با دوران اوج حمله راکتی به بازار سیاه قاچاق نفت سوریه یارانه انرژی در بودجه۱۴۰۰ به کجا رسید؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آرامکو برجام بزرگترین صادرکننده نفت نفت به چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت صبح دوشنبه در حاشیه سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای در خصوص برنامه‌های جنبی این کنفرانس اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای از جمله این برنامه‌ها است که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران دارد.

وی با بیان اینکه انواع رادیو داروها، تجهیزات زیرساختی تولید ایزوتوپ‌ها و آخرین یافته‌های پژوهشی و صنعتی هسته‌ای حاصل دانش دانشمندان و پژوهشگران هسته‌ای ایران در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند ابزاری برای نشان دادن توان دانشمندان ایرانی به نمایندگان کشورهای حاضر در این کنفرانس بین المللی باشد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران ضمن قدردانی از سازمان انرژی اتمی ایران برای حمایت از برگزاری این کنفرانس بین المللی گفت: دلیل انتخاب اصفهان به عنوان مرکز برگزاری این کنفرانس بین المللی نیز ظرفیت‌های بالای این شهر به لحاظ پیشرفت‌های هسته‌ای، گردشگری، تاریخی و … است.

سی‌اامین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف بعد از ظهر دوشنبه در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

۱۰۰ سخنرانی علمی ، ارائه ۴۲۰ مقاله و برگزاری ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.

کد خبر 6098043

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم