Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان‌ ورامین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل استقرار صنایع مختلف تولیدی و برخورداری از هزاران هکتار اراضی مرغوب و حاصلخیز، از اهمیت ویژه‌ای در استان تهران برخوردار است.

توجه ویژه دولت به مناطق شهری و روستایی ورامین، باعث رشد متوازن این خطه از استان تهران شده و اجرای طرح‌های مختلف که برخی از آن‌ها چندین سال معطل مانده بود، باعث شد که در کنار خدمت رسانی بهینه به مردم، این شهرستان و اقمارش، توسعه ای مطرح در سطح استان تهران و در بخش گل در سطح جهانی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقدامات بی شمار دولت تدبیر و امید تنها در سال گذشته در شهرستان ورامین،می توان به رساندن آب سد ماملو به این شهرستان، افتتاح شهرک گلخانه ای، کمک به اشتغال جوانان با به بهره برداری رساندن صنایع و توسعه برخی دیگر از آنها، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، راه اندازی پست برق ۶۳ کیلوولت پس از ۱۰ سال و در کنار آن کمک به توسعه و توانمندسازی روستاها اشاره کرد.

توسعه آبیاری نوین در ورامین

یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در رفع مشکل کم‌آبی و حرکت در مسیر استفاده بهینه از آب زراعی، توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی است که این مهم در سال‌های اخیر در ورامین دنبال شده است.

طی هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و مجموع این اراضی را به بیش از ۱۶ هزار هکتار رسانده است که این امر نقش مهمی در مدیریت مصرف آب داشته  است و رتبه نخست را به ورامین اختصاص داده است.

توسعه کشت گلخانه‌ای

اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی مدرن و علمی فراهم می‌کند.

کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب نیز نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون ورامین که با کمبود شدید منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود است.

تاکنون ۵۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین با روش گلخانه‌ای کشت می‌شود که از این مقدار، ۲۹۹ هکتار طی فعالیت دولت تدبیر و امید ایجاد شده است که این امر سهم به سزایی در افزایش میزان تولید محصولات زراعی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه دارد.

افتتاح بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان تهران در ورامین

مطالعه ایجاد مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت هزار و ۳۷۰ هکتار، از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد ولی مشکلات عدیده پیش روی این طرح عظیم، اجرای آن را تا دولت تدبیر و امید به تعویق انداخت.

این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای، افزایش راندمان ومصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه‌های مدرن و نیز تولید ماهی در استخرهای دو منظوره احداث شده است که با راه اندازی کامل آن برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

بهمن ماه سال گذشته بود که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید فاز نخست این مجتمع گل و گیاه با اعطا پروانه تأسیس ۵۴ واحد تولید سبزی، صیفی و گل‌های شاخه بریده افتتاح شد تا بیش از۵۰ تن سبزی و صیفی و ۱۶ میلیون شاخه گل تولید شود که هم‌اکنون روزها هزاران شاخه گل و مقادیر زیادی خیار و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

احداث تقاطع‌های غیرهمسطح با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد

در دولت نهم بود که اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران ورامین به تصویب هیأت دولت رسید، طرحی که دست به دست شدن آن بین شرکت راه‌آهن و قطار حومه‌ای تهران اجرای آن را سال‌ها به تأخیر انداخت و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، عملیات اجرایی آن شتاب گرفت و هم اکنون مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و گرمسار استان سمنان از فاز نخست این طرح در خط سوم اجرا شده استفاده می‌کنند.

اجرای این طرح به رفع ایستگاه‌های سوزن‌بانی و احداث تقاطع‌های غیرهمسطحی نیاز داشت که با همت دولت تدبیر و امید و با اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال، طرح زیرگذر ۱۵ خرداد، پل روگذر امام رضا(ع) زیرگذر موسوم به باغ صالح و پل موسوم به قاسم آباد در محدوده شهرستان ورامین اجرایی شد تا علاوه بر رفع گره ترافیکی منطقه، زمینه برای افتتاح کامل قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار فراهم شود.

راه اندازی پست برق ۶۳ کیلوولت پس از ۱۰ سال

در سال ۱۳۸۷، اولین پست برق که برق ۴۰۰ کیلوولت را به ۶۳ کیلوولت تبدیل کرد، در جاده موسوم به کانال ورامین با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شد که از این پست، ۲ خروجی به ورامین و دو خروجی به پیشوا ارسال شد.

پس از احداث پست تبدیل برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت، قرار بود که چهار خروجی برق به ورامین و جوادآباد کشیده شود تا مشکل ضعف ولتاژ در مناطق مختلف شهرستان برطرف شود ولی اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال مسکوت باقی ماند.

از سه سال پیش و با هدف کاهش میزان ولتاژ برق در مناطق مختلف شهرستان ورامین، عملیات اجرایی خط ۶۳ کیلوولت آغاز و زیر ساخت‌های اجرای طرح تا میدان ولی عصر (عج) ورامین با رفع معارضان شخصی فراهم و با همکاری مستقیم فرمانداری و مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران (مستقر در شهرستان ورامین) زمینه اجرای فاز نخست تا خیابان دانشسرا فراهم شد.

با اجرای کامل این طرح، دیگر ضعف ولتاژ در داخل شهر ورامین وجود نخواهد داشت و با اجرای فاز دوم، مشکل برق بخش جوادآباد نیز به طور کامل برطرف می‌شود.

آب سد ماملو به ورامین رسید

عملیات احداث سد ماملو  در سال ۱۳۷۹ بر روی رودخانه جاجرود و در محل تلاقی رودخانه دماوند و با رودخانه جاجرود با هدف بهره گیری از پتانسیل حوزه آبریز رودخانه جاجرود و دماوند، مهار سیلاب های حوضه های آبریز، تامین بخشی از آب شرب جنوب تهران و شهرهای مسیر از جمله ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت آغاز و  آبگیری اولیه آن در دی ماه  ۱۳۸۶ انجام شد.

مردم شهرستان ورامین سال‌ها به دنبال برخورداری از آب سد ماملو بودند ولی هیچ گاه تلاش مسوولان به نتیجه مطلوب ختم نشده بود تا این که در اسفندماه سال گذشته در سایه توجه دولت و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، آب سد ماملو به ورامین رسید و مردم این شهرستان از آب سالم و بهداشتی تصفیه‌خانه هفتم تهران برخوردار شدند.

آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز شهرستان ورامین از منابع آب زیرزمینی و با بهره گیری از ۳۲ حلقه چاه در شهر ورامین ، ۱۲ حلقه چاه در منطقه خیرآباد و ۴ حلقه چاه در شهر جوادآباد تأمین می‌شود.

حقابه شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران از سد ماملو، ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۱۵ میلیون مترمکعب آب به شهرستان پاکدشت و شهرهای اطراف و ۱۵ میلیون مترمکعب به شهرستان ورامین و قرچک اختصاص دارد.

به منظور تأمین آب شرب شهروندان ورامین از آب سد ماملو اجرای شبکه انتقال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی قرار گرفت و با اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در ابتدای امسال، عملیات اجرایی آن به پایان رسید و هم اکنون آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه هفتم تهران واقع در سد ماملو به این شهرستان رسیده است.

عملیات انتقال آب سد ماملو به شهرستان ورامین با اجرای ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری چدن داکتیل در اقطار ۶۰۰ ، ۹۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متری اجرا شده است.

توسعه مناطق روستایی

اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی باعث شده که امروز شاهد وضعیت مناسب خدمت رسانی به روستانشیان و توسعه فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی این شهرستان باشیم.

امروز تمامی روستاهای شهرستان ورامین از زیرساخت‌های لازم همچون آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت پرسرعت برخوردارند و هر آنچه در مناطق شهری از امکانات و زیرساخت‌ها وجود دارد، در مناطق روستایی نیز نظیر آن ایجاد شده است.

با اختصاص صدها میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده، علاوه بر اجرای طرح‌های هادی و عمرانی، امکاناتی نظیر سالن‌ها و زمین‌های ورزشی، بوستان‌های محله‌ای، مراکز فرهنگی، کتابخانه، استادیوم ورزشی و کارگاه‌های تولیدی متعددی در مناطق روستایی ورامین احداث شده تا نرخ مهاجرت طی چندسال گذشته از مناطق روستایی به شهری به طور محسوس کاهش یابد.

امروز بسیاری از شهرنشینان با خرید منزل در مناطق روستایی ورامین، اوقات فراغت خود را در این مناطق سپری می‌کنند.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

برچسب‌ها هیات دولت حسین کاغذلو دولت تدبیر و امید ورامین سامانه مالیات بر ارزش افزوده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت حسین کاغذلو دولت تدبیر و امید هیات دولت حسین کاغذلو دولت تدبیر و امید ورامین سامانه مالیات بر ارزش افزوده اخبار کنکور دولت تدبیر و امید شهرستان ورامین مناطق روستایی آب سد ماملو استان تهران ۶۳ کیلوولت اجرای طرح سال گذشته گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

او با توجه به شعار هفته بسیج سازندگی امسال همه با هم گفت: در جهت تحقق شعار سال بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون تصریح کرد: در جهت برنامه هفته بسیج سازندگی بیش از ۹۷ گروه جهادی در قالب ۵۰۰ نفر به منظور خدمات دهی در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار شهرستان کازرون اعزام خواهند شد.

او، برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومان، افتتاحیه طرح محرومیت زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • استاد مطهری شهید راه تدبیر و تفکر است
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه