Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:41:44 GMT

بازگشایی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان از امروز

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۲۳۴

بازگشایی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان از امروز

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مقرر شد اماکن گردشگری و تاریخی کاشان از دوم فروردین ماه برای بازدید گردشگران و مسافران بازگشایی شود، اظهار داشت: البته برای بازدید گردشگران به هیچ عنوان بلیت به شکل حضوری فروخته نمی‌شود و فروش فقط مجازی است.

وی با بیان اینکه برای هر مکان در یک سانس بازدید خاص تعداد محدودی بلیط فروخته می‌شود، ابراز داشت: این تصمیم به دلیل جلوگیری از ازدحام و شلوغی و شیوع بیشتر کرونا گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: قیمت بلیط اماکن گردشگری و تاریخی کاشان نسبت به نوروز ۹۹ هیچ افزایشی نداشته و با همان قیمت به فروش می‌رسد.

به گزارش مهر بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری کاشان در حالی اعلام می‌شود که پیش از این مهران سرمدیان معادن مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از تعطیلی تمامی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داده بود.

همچنین حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز اعلام کرده بود که کاشان در آستانه تغییر وضعیت به نارنجی است.

حال این سوال مطرح است که اگر مدیران و مسئولین تصمیم گیرنده در ستاد استانی مبارزه با کرونا از وخامت اوضاع کاشان که اتفاقاً یک شهر توریستی و گردشگرپذیر هم است آگاه هستند و انتظار تغییر وضعیت کرونایی کاشان از زرد به نارنجی را دارند پس چطور این اجازه را صادر کرده‌اند که با بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری کاشان سیل مسافر و گردشگری به کاشان سرازیر شود.

کد خبر 5174034

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری جاذبه گردشگری ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا نوروز بوشهر خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها گرگان انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل شیراز عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است