Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@09:23:13 GMT

حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۲۵۹

حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در ارتباط تصویری با تعدادی از مراکز درمانی کشور، فرا رسیدن سال جدید را به وزیر بهداشت و همه همکاران کادر درمان و اورژانس تبریک گفت و اظهار داشت: حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است و در قیاس با سایر کشورها نیز بسیار موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کادر درمان ۶۰۰ هزار نفری مدافعان سلامت با اخلاص و فداکاری در خدمت مردم هستند، گفت: به‌رغم اینکه ویروس کرونا جهش یافته و مردم را گرفتار کرده است به دلیل تلاش، فداکاری و ایثار کادر درمان هنوز تعداد متوفیان دو رقمی است و امیدواریم در سال جدید به یک رقم برسد.

رئیس جمهور افزود: از اورژانس تهران و سراسر کشور که در جاده‌ها و شهرهای مختلف به دلیل زحماتی که در طول سال کشیده است و به‌ویژه در ایام عید که مشکلات بیشتری خواهد داشت سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که ۱۴۰۰ را سال پایان کرونا برای مردم مقدر کرده باشد.

روحانی با اشاره به آرامش نسبی در کشور درباره بیماری کرونا، گفت: امیدواریم ایام عید و دید و بازدیدها موجب گسترش بیماری کرونا نشود و همه مردم اصول بهداشتی را مراعات کنند که با پیک دیگری مواجه نشویم.

رییس جمهور کادر درمان را موفق توصیف کرد و گفت: کادر پزشکی و درمان ما در مقایسه کشورهای دیگر هم موفق بوده است. کارهای دولت یازدهم و دوازدهم در بخش سلامت و بهداشت و درمان و بیمه همگانی و ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی با دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: دولت همیشه قدردان کادر درمان است چرا که می‌دانیم بار سنگینی بر دوش آنها است. پزشکی ما می‌تواند با کشورهای پیشرفته دنیا در منطقه و سطح جهان رقابت کند. آنها از جان خود برای سلامت مردم مایع گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: از اینکه گفته می‌شود آمار روند نزولی است برای ما خوشحال کننده است و به مردم و مرزداران کشورمان در استان خوزستان سلام می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که همکاری بیشتری داشته باشند که کادر درمان شرایط مناسب‌تری را در روزهای آینده تجربه کنند. امیدواریم این پیک آخر برای استان خوزستان باشد.

رییس‌جمهوری گفت: کل تخت‌هایی که تا پایان این دولت نهایی می‌شود به دو برابر رسیده است. همچنین در ساخت تخت آی سی یو که شرایط آن ویژه است ۲ و نیم برابر شده است. بنابراین با شرایطی که قبل از این دولت داشتیم با شرایطی که امروز ما دارا هستیم نشان از اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی دارد. به عنوان مثال در پیک چند هفته اخیر که اهواز با آن درگیر بود صد تخت آی سی یو اضافه شده است. این کار بسیار بزرگی است که در عرض چند هفته در یک استان انجام شده است.

روحانی تاکید کرد: دولت همه توان خود را به کار گرفته و باز هم به کار خواهد گرفت. البته ما عاجزیم از اینکه بتوانیم با زبان از این جمع فداکار کادر درمان و پزشکی تشکر و سپاسگزاری کنیم. می‌دانیم اجر و مزد آنها را باید خداوند دهد و ما هم با همه توان در کنار کادر درمان خواهیم بود و مردم ایران از تلاش کادر درمان و همه بیمارستان‌ها در سراسر کشور سپاسگزارند.

محمدمهدی ملکی کد خبر: 1091523 برچسب‌ها حسن روحانی دولت دوازدهم دانشگاه علوم پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسن روحانی دولت دوازدهم دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر مسعود وثوق، مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان با حضور در برنامه تلویزیونی «چرخ» به مرور دستاوردهای پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی بازساختی و ژن درمانی، پیشینه ژن درمانی، خاموش‌سازی ژن‌ها و تأثیر هوش مصنوعی بر ژن درمانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخت.

در این برنامه دکتر مسعود وثوق به زبانی ساده و شیوا مفاهیم پیچیده حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی را تشریح کرد و گفت: اکنون ژن درمانی و پزشکی ترمیمی نقطه عطفی در تاریخ پزشکی جهان است؛ چرا که زمانی متصور بودیم برای بیماری‌های ژنتیکی درمانی وجود ندارد اما امروزه تحقیقات نشان داده توانمندی درمان برای بیماری‌هایی مانند تالاسمی و دیستروفی عضلانی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یک شرکت با حدود هفتاد نفر پرسنل پژوهشگر و تحصیل کرده در حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی می‌تواند به اندازه فروش نفت خام خیلی از کشورها درآمد کسب کند که کاملاً با درآمد نفتی برابری می‌کند و ما امروز از نظر نیروی انسانی مستعدترین و پویاترین پژوهشگران را حداقل در منطقه خاورمیانه داریم که نیازمند بررسی و سرمایه‌گذاری است.

مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: ایران نیز باید بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کند؛ چرا که با سرعت سرسام آوری در حال سالمند شدن هستیم و می‌طلبد تا سیاستگذاران و سرمایه گذاران در این حوزه پزشکی – درمانی ورود پیدا کنند. البته بخش خصوصی تا حدودی فعالیت در این زمینه را شروع کرده اما هنوز نیاز داریم تا در این حوزه به صورت کلان تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری شود.

کد خبر 6094154 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی