Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هشت سال اخیر و در دولت تدبیر و امید ۴ بیمارستان بزرگ در مشهد ساخته شده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط تصویری رییس جمهور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد،  گفت: در هشت سال اخیر و در دولت تدبیر و امید ۴ بیمارستان بزرگ در مشهد ساخته شده است که ساخت این تعداد مرکز درمانی در این مدت بی سابقه بوده است و نقش مهمی در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع)، بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر، بیمارستان شهید هاشمی نژاد از جمله مراکز درمانی است که در این مدت ساخته شده است و بیمارستان امداد و نجات جنوب نیز به زودی مراحل ساخت آن به اتمام خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ساخت این تعداد بیمارستان در طول ۵۰ سال گذشته در مشهد کم نظیر بوده است و نقش موثری در بهبود کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایت مندی مردم داشته است، ادامه داد: در حال حاضر برای شروع ساخت یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی دیگر نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت مساعدت رئیس جمهور می‌توان این طرح را که در یکی از مناطق محروم مشهد است، آغاز نمود.
بحرینی با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان نزولی بوده است و هفته‌های اخیر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز تک رقمی و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو الی سه نفر در روز است.

او تصریح کرد: در حال حاضر و تعطیلات نوروزی نیز تعداد موارد بستری در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه همانند گذشته ثابت و در برخی موارد نزولی است.
دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در این ارتباط تصویری ضمن قول مساعد برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساخت این بیمارستان، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا با ارسال نامه درخواست به وزیر بهداشت، این موضوع را پیگیری نماید.
او ضمن قدردانی از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات رسانی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی افزود: کاهش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان خراسان رضوی نشان از تلاش‌های شبانه روزی مسئولان و کادرهای بهداشتی و درمانی است که به ثمر نشسته است.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بیش از ۱۳ ماه است که مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی هستند ادامه داد: به طور حتم ملت بزرگ ایران قدردان این زحمات است و اجر و پاداش واقعی در نزد خداوند متعال ماندگار خواهد بود.
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط تصویری با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی به طور همزمان در سراسر کشور در حال اجراست، گفت: در این طرح بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
او افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۸۲۲ هزار نفر به مراکز درمانی کشور مراجعه داشتند و ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ عمل غیر اورژانس انجام شده است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نیروهای بهداشت محیط به طور مستمر بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند و طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری بسیج به منظور جلوگیری از شعله ور شدن مجدد کرونا در حال اجراست.
 نمکی با بیان اینکه این سومین نوروزی است که همکارانم در حوزه بهداشت و درمان به دلیل وقع سیلاب در سال ۹۸ و بروز کرونا از سال گذشته در ایام نوروز درکنار خانواده خود نیستند، بیان کرد: با تلاش تمام مدافعان سلامت به زودی شاهد ریشه کنی کرونا در سراسرکشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور تا پایان سال در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان یکسری مشکلات ساختاری خیلی بزرگ از سال‌های گذشته در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اجرای چند طرح بزرگ در کرمان، همچنان در بحث تخت‌های بیمارستانی عقب افتادگی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 350 تخت‌خوابی امام رضا علیه السلام، بازسازی بخش‌های بیمارستان افضلی‌پور و آغاز احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهید سلیمانی به عنوان جایگزین بیمارستان شفا، گفت: با وجود همه این اقدامات هنوز عقب‌افتادگی‌هایی را در بحث تخت‌های بیمارستانی در کرمان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیمارستان امام رضا علیه‌السلام بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های روانپزشکی کشور است، ادامه داد: این بیمارستان در محوطه بیمارستان افضلی‌پور در هشت بلوک و در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه احداث این بیمارستان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، بیان کرد: با ورود یکی از خیرین کرمانی، پیشرفت این پروژه طی یک سال گذشته به 65 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این سرعت پیشرفت تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه احداث بیمارستان شهید سلیمانی نیز آغاز شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمین‌های خالی دانشگاه دندانپزشکی و بیمارستان شفای کرمان در 12 طبقه، دو بلوک و با حدود هزار تخت‌خواب ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و گودبرداری آن در حال انجام است، گفت: قرارداد ساخت این بیمارستان در دو فاز است که فاز اول آن اجرای اسکلت است که 40 درصد پروژه را شامل می‌شود که دو سال برای اتمام فاز اول آن پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حوزه نیروی پرستاری نیز در کرمان کمبود داریم و نسبت به میانگین کشور خیلی عقب هستیم، افزود: برنامه مهم امسال ما جبران نیروی پرستار است که از ابتدای سال پیگیر این موضوع هستیم چرا که وقتی پرستاری خسته است شاید نتواند پاسخگویی مطلوبی به بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته امکانات و تجهیزات خوبی از طرف وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شده است، گفت: امسال هم پیگیر هستیم تا نواقص دیگر حوزه امکانات و تجهیزات علوم پزشکی کرمان را جبران کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد